Pirelli a formule 1 v roce 2017

Tagy:  Pirelli, formule 1, zajímavosti, Grand Prix, závody, směs, zrychlení

Sponzorované odkazy:

Pirelli a formule 1 v roce 2017

Pneumatikářský gigant Pirelli měl také loni výsadní pozici dodavatele pneumatik pro seriál Formule 1. Po sezoně tak mohl zveřejnit některé zajímavé údaje týkající se „královny motosportu“.

Jezdci si mohli vybírat z několika tvrdostí pneumatik, vzestupně seřazené to byly pro závody na suchu směsi ultrasoft, supersoft, soft, medium a hard. Kromě toho měli ještě k dispozici pneumatiky do deště – intermediate neboli přechodné a wet, tedy takové pro vyloženě mokré závody. Oproti loňsku jezdci volil na některých závodech měkčí pneumatiky.

Pro fanoušky formule 1 bude jistě zajímavá informace, že na směsi ultrasoft odjel největší vzdálenost Stoffel Vandoorne a to 4 674 km, u směsi supersoft má první místo Sergio Perez (6 261 km), na směsi soft ujel nejvíce mistr světa Lewis Hamilton a to 4 696 km. Středně tvrdá a tvrdá směs nebyla příliš využívána, protože její vlastnosti nejsou tak dobré, třebaže má takřka nekonečnou životnost. Na směsi medium ujel nejvíce kilometrů Lance Stroll (587 km), na směsi hard pak Sebastian Ocon a to 74 km. Deštivých závodů letos moc nebylo, na směsi intermediate ujel nejvíce a to 433 km Lance Stroll a na pneumatikách wet odjel Felipe Massa 242 km, což je nejvíce.

Celkem Pirelli dodala týmům 38 788 pneumatik. Z toho 33 520 kusů bylo pro závodní víkendy a 5 268 na testování. I zde převažovaly slicky, tedy pneumatiky na suchý povrch. Bylo jich dodáno 25 572 oproti 13 016 pneumatikám do deště. Skutečně jich ale bylo využito 12 920 (11 532 pneumatik do sucha a 1 388 pneumatik do deště). Pirelli dodává, že všechny byly po použití recyklovány.

Nezbytnou součástí hi-tech pneumatik je testování. Pirelli pro tyto účely během roku vyvinulo 198 prototypů pneumatik, které testovalo všech deset týmů na osmi okruzích. Nejvíce se v této činnosti angažoval Red Bull, jehož monoposty najeli 2 638 kilometrů, druhý je McLaren s 2 350 kilometry, třetí Mercedes odjezdil při zkoušení pneumatik 1975 km.

Nové pneumatiky a změny v pravidlech umožňovaly výrazně vyšší rychlost v zatáčkách. Například v Barceloně se ve třetí zatáčce předloni jezdilo rychlostí 212 km/h, loni 248 km/h, v deváté zatáčce jsou to rychlosti 215 km/h a 245 km/h. V Británii ve známé zatáčce Copse vzrostla rychlost o 30 km/h na 290 km/h. V Belgii v zatáčce Pouhon vzrostla rychlost ze 253 km/h na 289 km/h. Nejvyšší rychlosti vůbec pak dosáhl Sebastian Vettel s Ferrari v Mexiku, bylo to 362,4 km/h. Co se časů týká, nejrychlejší kvalifikační kolo se letos v průměru zlepšilo o 2,45 vteřin, v závodě to bylo ještě více – 2,698 vteřin.

Ke každému závodu vydal mediální tým Pirelli několik infografik. Foto: www.pirelli.comKe každému závodu vydal mediální tým Pirelli několik infografik. Foto: www.pirelli.com

Za celý rok bylo k vidění 435 předjetí, uvádí Pirelli. Nejvíce to bylo 42 v Azerbajdžjanu, naopak pouhé jedno bylo v Rusku). Nejvíce předjížděli jezdci s vozy Red Bull, konkrétně Ricciardo. Extrémní teploty asfaltu byly v Maďarsku (55 °C) a v Číně (14 °C).

Jen tým Pirelli měl na každém závodě šedesát lidí deseti národností. Jezdcům dodal 13 580 kšiltovek, přijal 6 350 hostů, kteří dostali 3 000 poznámkových bloků. Mediální tým Pirelli vydal 210 tiskových zpráv, 167 infografik a 2 400 tweetů.

Článek Pirelli a formule 1 v roce 2017 byl publikován 22. ledna 2018 v 00.00 v rubrice Informace. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...