Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!

Tagy:  výkup pneumatik, protektory, ojeté pneumatiky

Sponzorované odkazy:

Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!

Kupujete nové pneumatiky jen proto, že jste narazili na extra výhodnou nabídku a staré jsou pořád ještě celkem dobré? Nebo prostě máte z jakéhokoliv důvodu jednu sadu tak trochu navíc? V takovém případě může být řešením zvolit výkup.

Pneumatiky se vykupují ve velikostech pro osobní i nákladní automobily. Jejich cesta je pak na protektorování a to technologií „za tepla v lisu“ i „za studena“. Ceny výkupu, požadované rozměry i množství se během roku mění, proto je třeba se předem zeptat, kde by byl zájem právě o ty vaše pneumatiky. S trochou štěstí se zbavíte nepotřebné věci a ještě dostanete zaplaceno.

Zájem o výkup roste

Například vedoucí obchodu ve společnosti Protektory Praha Michal Stárek říká, že během posledních let velmi stoupá poptávka po protektorovaných pneumatikách a proto roste i množství vykoupených pneu. Poptávka prý roste ve všech segmentech – zájem je o protektorované pneumatiky osobní, dodávkové i o nákladní. „Nahrává tomu hlavně nižší cena oproti novým a velmi dobrá kvalita. Bohužel v současné době klesá počet opotřebovaných pneumatik vhodných k protektorování,“ vysvětluje Stárek. Přesto, že řidiči sjíždí pneumatiky takřka „na plátno“, stále Protektory Praha vykoupí ročně zhruba 120 000 kusů pneumatik.

Snad žádný motorista nekupuje na každou sezonu nové pneumatiky. Obvykle pár let trvá, než se pneumatika sjede. Foto: Martin SingrSnad žádný motorista nekupuje na každou sezonu nové pneumatiky. Obvykle pár let trvá, než se pneumatika sjede. Foto: Martin Singr

Chtělo by se říct, že v takovém množství se čtyři pneumatiky, které tam donese běžný motorista, ztratí. Ale není to tak, Stárek říká, že pokud nějaké rozměr aktuálně nechtějí, prostě nabídku odmítnou. Přichází ale nový trend – Stárek říká, že ve světě a i u nás jsou firmy, které se specializují na prodej opotřebovaných pneumatik vhodných pro protektorování. " A dá se říct, že jsou velmi úspěšné," dodává Stárek na adresu těchto organizací.

Jen nepoškozené!

I když ale motorista disponuje požadovaným pláštěm, nemá stále vyhráno. Není totiž vůbec samozřejmost, že bude přijat jakýkoliv plášť. Ten vhodný totiž musí být bez vážnějších poškození, jako jsou trhliny, praskliny nebo trvalá deformace. Pokud žádný z těchto nedostatků neobsahuje, musí ještě projít vizuální kontrolou vně i uvnitř a pak absolvuje přijímací cyklus na kontrolních strojích. Ty odhalí i případné nedostatky, které člověk není schopen poznat. Právě z důvodů podrobné kontroly musí být vykupované pláště suché, čisté a s vzorkem hlubokým alespoň 1 mm. Někteří výkupci, například známý výrobce protektorů Pneu Vraník, požaduje také rovnoměrné sjetí dezénu a nevykupuje již jednou protektorované pneumatiky. Rozhodně nemá cenu nabízet pneumatiky nalezené někde na půdě – Pneu Vraník má limit pro stáří pneumatiky 6 let, Protektory Praha dokonce o dva roky méně.

A co koupit ojeté pneumatiky? Ačkoliv je finanční úspora lákavá, není tato koupě zcela bez rizika. Pneubazary, které nabízí ojeté pneumatiky, se obvykle zříkají jakékoliv zodpovědnosti způsobené používáním těchto pneumatik „z druhé ruky“. Solidní pneubazary jsou však schopné dát na prodávané jeté a repasované pneumatiky záruku trvanlivosti dezénu a kvality. Ojetým pneumatikám totiž často mizí dezén o poznání rychleji.

Článek Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup! byl publikován 5. července 2012 v 00.00 v rubrice Informace. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...