Nacházíte se: Úvodní stránka > Zimní pneu > Pirelli Sottozero 3: Pro výkon (nejen) na sněhu
Sponzorované odkazy:
Pro letošní zimu, která je zatím celkem mírná, připravila novinku mimo jiné i italská značka Pirelli. Třetí generace modelu Sottozero maximalizují typické vlastnosti – bezpečnost, ovladatelnost a výkon za všech podmínek, nejlepší jsou přitom na sněhem pokryté vozovce.
Vývojáři v Pirelli spolupracovali s automobilkami i výrobci prémiového originálního vybavení a tak jsou i samotné pneumatiky Pirelli Sottozero 3 volbou pro motoristy, kteří si rádi připlatí za kvalitu. Tato pneumatika je podle výrobce vyvinuta pro novou generaci prémiových automobilů (homologace pro Lamborghini, Maserati, McLaren a Mercedes), která umožňuje řidičům využívat nejlepší možný výkon za všech povětrnostních podmínek.
Tato vysoce výkonná pneumatiky prý podporuje sportovní vlastnosti vozů. Na představení pneumatiky v Seefeldu v Rakousku byl přítomný i ambasador značky, bývalý pilot formule 1 Jean Alesi. Ještě před tím ale pneumatika prošla náročným testováním v zimních podmínkách v Itálii, Rakousku, Švédsku, Finsku a na Novém Zélandu.
Pirelli uvádí, že řada pneumatik Sottozero je mezi motoristy již nějakou dobu nejoblíbenější a nejžádanější. Jak by se dalo očekávat již podle názvu, hlavní charakteristika pneumatik je vysoký výkon na sněhu a v náročných zimních podmínkách, kdy se teploty pohybují kolem nuly. Kvalitu řady Sottozero pak potvrdily testy motoristických časopisů, nicméně třetí generace v testech ADAC ani v dTestu příliš nezářila. Vlastnostmi skončila až za některými pneumatikami z ekonomického segmentu, vysoká cena signalizuje lepší obutí.
Pojďme se nyní podívat na tuto pneumatiku. Design byl optimalizován pro vyšší životnost, které je dosaženo díky dokonalejšímu rozložení tlaku v celé kontaktní ploše. Jedná se o pneumatiku se symetrickým vzorkem. Dezén pneumatiky má dvojité směrové šipky, díky čemuž má pneumatiky vyšší počet bloků a trakce na sněhu je lepší. Právě sníh je silnou stránkou této pneumatiky, bohužel v našich zeměpisných šířkách tyto podmínky nejsou zrovna typické. Širší žlábky ve spolupráci s oblejšími rameny se pak starají o lepší odvod vody a sněhové břečky. Díky tomu je pneumatika skvěle ovladatelná a dříve zastaví na mokré vozovce.
Lamely nové pneumatiky disponují 3D technologií, která se pomalu stává standardem. Tato technologie zvyšuje stabilitu a optimalizuje jízdní stopu, čímž pomáhá lepší ovladatelnosti na suchu. Lamely jsou nyní v dezénu ve vyšší hustotě a to má pozitivní vliv na množství zachyceného sněhu a přilnavost na sněhem pokryté silnici. Adhezní vlastnosti pak zlepšuje i funkční směs běhounu s funkčními polymery, díky které jsou vlastnosti pneumatiky konzistentní v širokém teplotním rozsahu. To znamená lepší výkonnostní charakteristiky, ať už jsou zimní podmínky jakékoliv.
Pro letošní zimu je pneumatika Pirelli Sottozero 3 celosvětově k dispozici ve velikostech ráfků 16 “až 21″ a 11 rozměrů bude v run-flat verzích, aby motoristé nemuseli mít v náročných podmínkách starosti s výměnou kola. Vzhledem k účelům nepřekvapí, že je pneumatika schválena v rychlostních indexech W, V a H, auta s ní tedy mohou uhánět až rychlostí 270 km/h.
Konkurencí pro Pirelli Sottozero 3 mohou být pneumatiky jako Vredestein Snowtrac 3, Dunlop Winter Response 2 nebo Nokian WR D3. Nicméně podle výsledku testů mohou být lepší volbou i pneumatiky z ekonomického segmentu jako třeba Barum Polaris 3 nebo Sava Eskimo S3+.
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.