Zima je tady, sáhnete po celoročních pneu?

Tagy:  celoroční pneumatiky, M+S, úspora, ekonomika, letní pneu, zimní pneu, Barum

Sponzorované odkazy:

Zima je tady, sáhnete po celoročních pneu?

První sníh přiměl i ty nejvíce flegmatické řidiče odhodlat se k přezutí pneumatik. Někdo ale v tu chvíli zjistil, že zimní pneumatiky jsou jaksi prázdné, sjeté nebo z jiného důvodu nevhodné pro obutí. A investovat do zimních se ne každému chce, obzvláště těm, co přezouvají vždy až když už musí, tedy na poslední chvíli.

Jako řešení se nabízí celoroční pneumatiky. Z hlediska legislativy, která přikazuje mít od prvního listopadu zimní obutí, pokud je na silnici sníh, led nebo námraza a nebo se dá očekávat, že se během cesty vytvoří, jsou v pořádku. Pokud auto využíváte jen příležitostně a zejména v zimě téměř nejezdíte, můžete je klidně hned objednávat. Je-li totiž pneumatika na bočnici označena písmeny M+S, M S, M/S nebo MS, je braná jako vyhovující pro zimní období.

Jak to ale je s jejich kvalitou? O celoročním obutí totiž měli v minulosti, a je to třeba jen deset let zpátky, motoristé nepříliš valné mínění. Doba, kdy šlo o letní pneumatiky s hlubokým vzorkem byla tehdy už minulostí, ale stejně šlo podle řidičů o kompromis, který prostě nemůže fungovat v horkém létě a zároveň v mrazivé zimě. Vyloženě nebezpečné pak byly pro řidiče, kteří jezdí hodně nebo ty, kteří v zimě často překonávají nejrůznější nástrahy přírody.

Ve městě mohou být celoroční pneumatiky dobrou volbou. Foto: Martin SingrVe městě mohou být celoroční pneumatiky dobrou volbou. Foto: Martin Singr

Doba a vývoj jdou ale stále kupředu a nyní mnozí experti říkají, že celoroční pneumatiky nemusí být až tak špatnou volbou. To potvrzují statistiky, podle kterých obliba celoročních pneumatik rok od roku roste, během pár posledních roků se jejich prodej zdvojnásobil. V době ekonomické krize je to pro řadu motoristů možnost, kde ušetřit. Zejména ti, kteří jezdí celoročně, a v zimě obzvlášť, jen málo nebo ti, kteří se pohybují jen ve městě a cestu mohou vzhledem k počasí klidně odložit o nich mohou vážně uvažovat.

Úspory pak jsou v mnoha ohledech – ten hlavní je, že člověk ušetří za druhou sadu pneumatik. Jejich životnost totiž není nekonečná, obecně se uvádí jako optimální doba výměny kolem osmi let a když někdo najezdí za rok 5 000 kilometrů, tak vzorek ubývá jen velmi pomalu a pryž tvrdne. Ti, co si pneumatiky nemění doma, pak ušetří i za návštěvu pneuservisu a přezutí, případně i za uskladnění druhé sady pneumatik. Zároveň není třeba mít druhou sadu kol, nyní často se senzory tlaku, to jsou další tisícikoruny.

Je ale rozumné nesnažit se co nejvíce ušetřit za každou cenu a sáhnout po celoročních pneumatikách neznámé značky. Rozumné je hledat v ekonomickém segmentu, tedy mezi značkami Barum, Matador či Sava nebo zvolit rovnou špičkové obutí, třeba Goodyear, Michelin, Pirelli nebo Continental.

Že jsou kvalitní celoroční pneumatiky lepší volbou než dvě sady letních a zimních pneumatik z Číny zřejmě není třeba dodávat. „Řidičům, jezdícím na levnějších značkách letních a zimních pneumatik, bych radil volbu celoročních pneumatik z prémiového segmentu, které mají sice dražší směsi, ale tyto směsi budou fungovat minimálně na úrovni levnějších směsí letních a zimních plášťů. Při takové volbě budou s celoročními pneumatikami určitě spokojeni,“ potvrdil již před pár lety Aleš Langer, vedoucí Technického zákaznického servisu ve společnosti Continental Barum.

Článek Zima je tady, sáhnete po celoročních pneu? byl publikován 20. listopadu 2022 v 00.00 v rubrice Informace, Letní pneu a Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...