Jak uspořit v průmyslu? Na pneumatikách
Segment těžkého průmyslu zažívá zlatá léta. To ale neznamená, že nepřijde vhod najít prostor k úsporám.
Ekonomické úvahy většinou končí s otázkou, zda zvolit prémiové EM pneumatiky nebo sáhnout po levnější značce, která sice bývá za menší peníze, ale zase méně vydrží. Pneumatiky pro dampery a nakladače však mohou dobře fungovat i s pneumatikami, jejichž životnost se prodlouží protektorováním. Pro tyto účely se ale doporučuje využívat výhradně kostry prémiových, tedy těch dražších, pneumatik. Pokud těžká technika nejezdí ve vyloženě nebezpečném terénu a obsluha dodržuje hustící tlak, nemělo by dle odborníků hrozit vůbec žádné riziko.
Je však nutné zdůraznit, že se pro protektorování hodí zejména prémiové pneumatiky. Kvalitní pneumatiky jsou bezesporu Michelin. Vyznačují se vynikajícími vlastnostmi, stálými inovacemi a důraz na kvalitu nejen u produktu, ale také u servisu souvisejícího s nákupem pneumatiky. Už v továrně se tato značka montuje na stroje CAT, Volvo a nebo některé řady značky Liebherr.
Podstatně mladší, ovšem rovněž kvalitní, jsou pneumatiky značky Magna Tyres. Bodují kvalitou, rychlou dostupností a nadstandardní pětiletou zárukou. Obouvají je zemní stroje Volvo, Terex a Liebherr. Zákazníci této pneumatikářské značky jsou v Kazachstáně, Vietnamu, Jižní Africe nebo v Brazílii.
Někteří řidiči mají obavy, že protektorovaná pneumatika mohla být v minulosti poškozena, běžné defekty vzniklé provozem je však dnes již možné včas opravit a zajistit tak kvalitu pneumatiky i v jejím „druhém a třetím životě“ (kvalitní EM pneumatiku lze totiž neprotektorovat celkem dvakrát, dále se to již nedoporučuje). Ke kontrole se navíc využívá i ultrazvuk, který odhalí i sebemenší vadu.
Velké úspory může skýtat i výbava, která se fasuje. Zatímco na montérkách nebo botách pro zaměstnance se ušetří jen málo, rychle obrátkové zboží jako jsou kvalitní pracovní rukavice by mohly skýtat jisté úspory. Cena těch nejlevnějších je pár korun, ty nejdražší jsou až dvě stě krát dražší. Aby ne, jsou šité kevlarovou nití a odolné až do 500 stupňů, jiné zase ochrání před dotykovým napětím do 1000 V.Na pneumatikách se dá ušetřit, pokud se budou protektorovat. Foto: cemat.sk
Článek Jak uspořit v průmyslu? Na pneumatikách byl publikován 22. února 2019 v 22.15 v rubrice PR články. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Celoroční pneumatiky nabízí úspory, ale... 19.03.2020 00.00
- Bezpečně kamkoli a kdykoli - i v létě! 15.03.2016 21.00
- Půjčovna dodávek Ostrava vás podpoří nejen v podnikání, ale i v soukromí 01.12.2020 00.00
- Pirelli a formule 1 v roce 2017 22.01.2018 00.00
- Tigar: Srbská šelma v českých pneuservisech 24.09.2012 15.00
Top 10
- Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- Hustění pneumatik: Jak na to?
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Continental má pneumatiku, která využívá staré PET lahve
- Tigar: Srbská šelma v českých pneuservisech
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Dębica Frigo 2: Novinka, která při testu v Alpách uspěla
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.