Nokian WR A4: Novinka pro českou zimu

Tagy:  Nokian WR A4, výkonná vozidla, přilnavost, tichá pneumatika, zimní, bezpečná, česká zima

Sponzorované odkazy:

Nokian WR A4: Novinka pro českou zimu

Nová zimní pneumatika Nokian WR A4 určená pro sportovní vozy nabízí spojení požitku ze sportovní jízdy a přilnavosti v zimním období. Jedná se o ideální volbu do podmínek české zimy.

Prémiové pneumatiky Nokian WR A4 pro vysoce výkonné vozy nabízí vyvážený výkon při jízdě vysokou rychlostí. Lepší přilnavost pneumatiky je výsledkem více než čtyřletého vývoje – tisíce hodin počítačového modelování, laboratorních zkoušek a testů v provozu dalo vzniknout co nejdokonalejší konstrukci pneumatik, pryžové směsi a vzorku běhounu. Vlastnosti se pak ještě upravovali v podmínkách arktické zimy, stejně jako na zkušebních tratích v Německu a ve Španělsku.

Vše má svojí roli

Pneumatika disponuje asymetrickým vzorkem běhounu a Nokian slibuje přesnou stopu i v rozbředlém sněhu. Středu pneumatiky dominuje odolné podélné žebro skládající se z členitě lamelovaných bloků. Klikaté trojrozměrné lamely Centipede Siping zajišťují maximální kontaktní plochu, řidič pak snadno vycítí mez přilnavosti, to je důležité zejména při úhybných manévrech. V ramenní oblasti je hustá síť pevných lamel, která se směrem od středu k ramenům pneumatiky zmenšuje. Členité trojrozměrné lamely, připomínající stopy stonožky, pak zajišťují stabilní ovladatelnost a maximální přilnavost na sněhu.

Každá část, bloky i stylové lamely vzorku běhounu hrají svou, počítačově vymodelovanou, roli. Zónově uzpůsobené lamely na vnitřním ramenu zajišťují, že se pneumatika odvaluje hladce a bezpečně. Robustní a tuhé vnější rameno zajišťuje stabilitu a jistotu ve vyšších rychlostech. Různě velké bloky běhounu jsou pak provázány blokovými stabilizátory a to je při akceleraci fixuje proti nežádoucímu pohybu. Trojrozměrné samoblokující lamely bloků běhounu pak zlepšují příčnou tuhost.

Pohodlná a komfortní za všech podmínek

Technologie Functional Performance Siping a pryžová směs Performance Traction Silica obstojí v podmínkách středoevropské zimy, zvládají i prudké změny teplot. Ať vůz jede vánicí, sněhovou břečkou, v dešti nebo na suchém asfaltu, stále poskytují vyvážené vlastnosti. Díky technologii Coanda Technology je na minimum eliminováno riziko aquaplaningu. Na hranách ramen pneumatiky jsou prvky účinně odvádějící vodu do příčných drážek pneumatiky, hlazené podélné drážky a hlazené příčné drážky odvádějí vodu maximální rychlostí.

Ve směsi běhounu se mísí směs ryze zimní pneumatiky Nokian Hakkapeliitta a směs založená na silice, která je naopak vhodná v mírnějším počasí. Výsledkem je směs, která obsahuje funkční elastomery, přírodní pryž, siliku a řepkový olej. Výsledkem jsou skvělé vlastnosti v zimě i po několika tisících kilometrů a zároveň extrémně nízký valivý odpor oproti konkurenci.

Pneumatika je také klidná a tiché, což napomáhá komfortu. Díky technologii Silent Sidewall Technology (a speciální pryžové směsi Clinch v patce pneumatiky) se aktivně filtruje zvuk a vibrace ze silnice, speciální zakázková pryžová směs zabraňuje pro lidské ucho nepříjemným zvukovým frekvencím v šíření z bočnice do ráfku a dále do interiéru.

Nokian WR A4 nabízí pohodlnou jízdu českou zimou. Foto: nokiantyres.studio.crasman.fiNokian WR A4 nabízí pohodlnou jízdu českou zimou. Foto: nokiantyres.studio.crasman.fi

Nejen komfort, ale i bezpečnost zvyšuje zimní bezpečnostní indikátor (DSI) vyvinutý a patentovaný společností Nokian Tyres. Na bočnici si pak může motorista do informační oblasti zaznamenat například správné plnicí tlaky, polohu kola a utahovací momenty šroubů kola.

Pneumatika Nokian WR A4 se nabízí v rozměrech 16 až 21 palců a zahrnuje i specifické obutí pro elektromobily, některé rozměry jsou také ve verzi Flat Run. V nabídce prodejců je od letošního podzimu. Vhodnou alternativou může být například Vredestein Snowtrac 5 nebo Bridgestone Blizzak LM-001.

Článek Nokian WR A4: Novinka pro českou zimu byl publikován 30. září 2016 v 00.00 v rubrice Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...