Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: Vše pro bezpečnost
Sponzorované odkazy:
![Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: Vše pro bezpečnost Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: Vše pro bezpečnost](/assets/clanky/2016-07/clanek01462/title_clanek01462.jpg)
Před pár dny přišel významný americký hráč na pneumatikářském poli Goodyear se třetí generací oblíbené vysoce výkonné pneumatiky (UHP) Eagle F1 Asymmetric. Jak napovídají první testy, pneumatika bude bezpečná a zařadí se na špičku ve své kategorii.
Pneumatika je určená pro vysoce výkonné vozy střední a vyšší třídy. Nabízí vynikající brzdnou dráhu a skvělé manipulační vlastnosti. Díky tomu se jedná o optimální ovladatelnost na suché i mokré vozovce.
Jak již sám název napovídá, pneumatika má asymetrický vzorek. Dezénu dominují čtyři široké obvodové drážky, z nichž jedna – ta na vnější straně – je o něco tenčí. Mezi obvodovými drážkami jsou šikmo umístěny krátké, ale široké lamely, které bezpečně odvádí vodu během jízdy v nepříznivém počasí. Vedle toho je běhoun poset malými kulatými „důlky“, které zvyšují komfort při cestování.
3 technologie pro kratší brzdou dráhu
Krátká brzdná dráha je hlavním kladem pneumatiky a to díky Active Braking Technology. Jedná se o inovovaný obrys profilu žeber a bloky běhounu (není plochý, ale konvexní). Vše dohromady funguje tak, že se kontaktní plocha vozovky a pneumatiky při vyšším zatížení, které vzniká při brzdění, zvyšuje a tím se zároveň zkracuje brzdná dráha. Kromě toho pomáhá vysoký počet zářezů v druhé a třetí řadě dezénových bloků. Tyto zářezy vytváří záběrové hrany, které na mokru „řezají“ vodní film a pneumatika má tak lepší přilnavost za deště.
Další technologií je běhounová směs s přírodními pryskyřicemi s názvem Grip Booster Technology, která umožňuje pneumatice přizpůsobit se nepatrným nerovnostem na vozovce. To spolu se směsí odolnější vysokým teplotám znamená jistější ovládání vozidla, lepší handling a ještě kratší brzdnou dráhu na suché i mokré vozovce.
Třetí významnou inovací nové generace pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric je Reinforced Construction Technology. Díky nejnovějším zesilujícím materiálům pod pryží spolu s asymetrickým dezénem se podařilo snížit valivý odpor, aniž by byla jakkoliv negativně poznamenána přilnavost. Nižší valivý odpor přitom znamená menší spotřebu a menší opotřebení pneumatik.
![Nová Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 opět posouvá hranici bezpečnosti. Foto: www.goodyear.eu](/assets/clanky/2016-07/clanek01462/upload/photo/image.jpg)
330 000 testovacích kilometrů
Vývoj pneumatiky trval 36 000 hodin jen proto, aby byla pneumatika nejen co nejvíce výkonná, ale také maximálně bezpečná. Více než pět tisíc testů probíhalo v pěti zemích – kromě 3800 zkoušek na testovacích tratích proběhlo dalších 1200 ještě v reálném provozu. Dohromady to dělalo 330 000 kilometrů. Zbývá jen dodat, že tato pneumatika bude k dostání ve 41 velikostech od 17 do 20 palců, samozřejmě nebude chybět RunOnFlat verze.
Segment vysoce výkonných pneumatik je perspektivní trh zejména v Evropě, dle interních prognóz Goodyearu se růst v dalších letech nezastaví. Dle prvních nezávislých testů bude tato pneumatika patřit mezi špičku a tak je třeba hledat alternativy v prémiovém segmentu. Konkurenci pro Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 může být zejména Michelin Pilot Super Sport, Continental Sport Contact 6 nebo Bridgestone Potenza S001.
Článek Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: Vše pro bezpečnost byl publikován 30. června 2016 v 00.00 v rubrice Letní pneu. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2: Brzdí skvěle 17.09.2012 00.00
- Goodyear Eagle F1 Supersport má motorsport v genech 30.08.2020 00.00
- Goodyear Excellence: Zláká vás přívlastek „3 v 1“? 09.06.2011 00.00
- GoodYear: Plán pro budoucnost 03.09.2021 00.00
- GoodYear OptiGrip: Stále jako nové 28.04.2012 00.00
Top 10
- Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!
- Dovolené: Dejte si pozor na zimní pneu
- Continental má pneumatiku, která využívá staré PET lahve
- Zima je tady, sáhnete po celoročních pneu?
- Nokian Outpost AT: Novinka s maximálním záběrem a extrémní odolností
- Hustění pneumatik: Jak na to?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Správné pojištění pokryje odškodnění při nehodě vám i vašim spolujezdcům
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.