GoodYear: Plán pro budoucnost

Tagy:  budoucnost, GoodYear, Citroën, reCharge, elektromobilita

Sponzorované odkazy:

GoodYear: Plán pro budoucnost

Ať se to motoristům líbí nebo ne, elektromobilita je na vzestupu a na tento trend musí reagovat i výrobci pneumatik. GoodYear tak přestavuje, jak se jeho vývojáři podílí na tvorbě budoucnosti elektrické mobility.

Úvodem GoodYear připomíná, že v roce 2040 se budou elektrická vozidla podílet na prodeji osobních automobilů celkem z 57 procent a z celkového počtu osobních automobilů na světě budou tvořit přes 30 procent. „Společnost GoodYear věří v budoucnost tvořenou novými technologiemi, kde existuje vize udržitelných, bezpečných a nových způsobů mobility, které každým dnem usnadňují život,“ uvádí značka na svém webu.

V budoucnosti by mohl usnadnit výměnu pneumatik model reCharge, který využívá přizpůsobené kapsle, které je obnovují. Bezúdržbová mobilita, po které někteří řidiči touží, se tím zase o krok blíží realitě. „Uzpůsobené a individuální kapsle umožňují, aby se pneumatika průběžně přizpůsobovala klimatickým podmínkám, podmínkám na vozovce nebo zkrátka vašemu stylu jízdy,“ popisuje značka. Směs běhounu přitom bude tvořit materiál, který bude stoprocentně biologicky rozložitelný. Vyztuží ho vlákna inspirovaná jedním z nejpevnějších materiálů na světě, kterým je pavoučí hedvábí. Nízké nároky na údržbu bude mít i lehký nepneumatický rám, který je vysoký a má úzký tvar.

Pneumatika spolupracuje s automobilkou Citroën, aby ke stoletému výročí poskytla autonomní elektrickou mobilitu. Za tím cílem vznikl autonomní konektivní elektromobil s jednoznačným názvem 19_19 Concept, který byl obutý na pneumatice C100, která byla rovněž konceptem. Pohodlí a inteligentní výkon, to je podle společnosti GoodYear jediné, co vozidlo od průkopnické konstrukce inovativních pneumatik potřebuje a také dostává.

Pneumatika je vysoká, průměr má metr oproti zhruba šedesáti centimetrům u běžných pneumatik a úzká, což zvyšuje energetickou účinnost. Dezén běhounu našel inspiraci v přírodě a stará se nejen o pohodlnější, ale také více tichou jízdu. Směs běhounu spolu s drážkami pneumatiky C100 přitom, podobně jako houba, se za sucha zpevňuje, za vlhka měkne.

Koncepční pneumatika C100 součástí autonomního elektrického vozu 19_19 Concept od Citroënu. Foto: goodyear.euKoncepční pneumatika C100 součástí autonomního elektrického vozu 19_19 Concept od Citroënu. Foto: goodyear.eu

A co více, firma GoodYear se může chlubit i zajímavou historií, co se elektrické mobility týká. V roce 1949 totiž participovala na projektu amerického vozu ICON Mercury Coupe. Ten, ač poháněný elektrickou energií, nabízel styl a kvalitu konvenčních vozů. Je tedy na co navazovat.

Elektromobilita se přitom stává součástí automobilového průmyslu a její vliv bude stále silnější. Je tedy jasné, že pneumatikáři nespí a nějakým způsobem na poslední trendy reagují všichni. A tak byla již v roce 2012 představena pneumatika Conti.eContact, nyní se pro elektromobily hodí EcoContact 6, kterou si oblíbili výrobci jako první výbavu elektrických a hybridních modelů. Michelin letos na jaře představil novinku s názvem e.Primacy a Pirelli vyvinulo speciální verzi svého bestselleru P Zero.

Dalším způsobem, jak ekologie stále více promlouvá do pneumatikářského průmyslu, je samotná výroba. Bridgestone tak používá recyklované saze a například Nokian chce do pěti let představit obutí, které bude vyrobeno pouze z obnovitelných a recyklovaných materiálů.

Článek GoodYear: Plán pro budoucnost byl publikován 3. září 2021 v 00.00 v rubrice Informace. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...