Renault: Elektromobily mají mnoho podob

Tagy:  Renault, elektromobily, Z.E., Twizy, Zoé, ekologie, budoucnost mobility, úspora, komfort

Renault: Elektromobily mají mnoho podob

Elektromobilita coby budoucnost automobilové dopravy má mnoho podob od futuristicky vyhlížejícího vozítka pro jednoho cestujícího až po luxusní sedan. Bohatou nabídku má zejména Renault a co víc, všechny modely se těší oblibě u zákazníků nejen doma ve Francii.

Zajímavou volbou pro živnostníky či řemeslníky, kteří často najedou hodně kilometrů, je Renault Kangoo Express Z.E. Stejně jako v případě vozu se spalovacím motorem jde o známý užitkový vůz. Díky délce 4 210 cm a zadním asymetrickým křídlovým dveřím a bočním posuvným dveřím je přístup do nákladového prostoru snadný. Elektromotor dává výkon 44 kW, který je velmi tichý a poskytuje tak velmi komfortní svezení. Díky nízkým provozním nákladům se jedná o zajímavou úsporu. Dobíjení probíhá přes zásuvku umístěnou v přední masce auta. Jsou možná dva způsoby – celá baterie se dobije přes standardní domácí 230 V zásuvku za 6 až 8 hodin, ideálně tedy na noční levnější proud. Kdo spěchá, může využít 400 V zásuvku, která dobije za 30 minut 80 % kapacity baterie.

Vlajkovou lodí je Renaul Fluence Z.E. Tento vůz byl představen již v září 2009 jako koncept a do prodeje se dostal v první polovině roku 2011. Je označován za první sedan s elektrickým pohonem pro širokou veřejnost. Elektromotor dává výkon 70 kW a ani co se elektronických pomocníků týká, nezaostává vůz o nic za svým konvenčním sourozencem. V případě problémů je také většina dílů shodných a náhradní díly Renault Fluence se neshání nijak složitě.

Lithium-iontový akumulátor byl velmi očekáván. Jeho energetická kapacita je 20 kW/h a řidič si může vybrat ze tří možností jeho dobití: Kromě klasického nabíjení či rychlodobíjení lze u tohoto vozu využít také unikátní výměnu baterie „Quick Drop“, kdy se na vybraných stanicích vymění prázdný akumulátor za plně nabitý.

Malé a levné. I bez dotace

Kompaktní volbou je pak Renault Zoé. Ideální volba pro města, ideálně pro ta s hustou dopravou a vysokými emisemi. Jedná se o levný elektromobil s dívčím jménem, které je ve Francii oblíbené. Evokuje ženskost, mladost, hravého ducha a veselost. Proto se hodí i k tomuto modelu. Jeho pořízení je velmi výhodné zejména v zahraničí, kde vláda poskytuje dotaci v řádu tisíc eur, mnohdy plus šrotovné za starý vůz. V ČR nic takového neexistuje a tak není divu, že prodeje strmě rostou zejména ve Francii. Aktuálně automobilka pracuje na prodloužení dojezdu na jedno nabití, což vůz učiní ještě přitažlivější pro většinu zákazníků.

Renault Twizy představuje podle mnohých budoucnost městské mobility. Foto: www.rpz.czRenault Twizy představuje podle mnohých budoucnost městské mobility. Foto: www.rpz.cz

Ještě dále v tomto směru pak jde Renault Twizy. Futuristické vozítko pro dva cestující přestavuje podle mnoha prognóz budoucnost městské mobility. Má čtyři kola a blinkry, ale jinak je některými škarohlídy označována za skútr se střechou. Nicméně v některých zemích jej lze řídit již od 14 let (kladem pro mladé řidiče je, že tyto vozy nemají řazení), lákavá je rovněž nízká pořizovací cena a provozní náklady. Jelikož je navíc u elektromotoru k dispozici celý výkon hned po sešlápnutí plynu, je jízda s těmito vozy velmi zábavná.

Jak je patrné, Renault nebude ani v budoucnosti automobilismu mimo hru. Jedná se o kvalitní vozy nabité moderními technologiemi za nijak astronomické ceny. Modely vystavené například na pobočce Renault Zličín určitě stojí za zhlédnutí při úvahách o novém automobilu.

Článek Renault: Elektromobily mají mnoho podob byl publikován 27. dubna 2016 v 23.00 v rubrice PR články. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...