Nacházíte se: Úvodní stránka > Letní pneu > Continental Cross Contact LX 2: Novinka pro SUV
Sponzorované odkazy:
Segment SUV je nejrychleji rostoucí kategorií aut a spolu se stoupající oblibou těchto vozů se pneumatikáři snaží poskytnou motoristům co nejlepší obutí. Jednou z pneumatik určených pro vozy SUV je letošní novinka, Continental Cross Contact LX 2.
Jedná se o prémiovou pneumatiku pro vozy kategorie SUV, která se vyznačuje krátkou brzdnou dráhou, přesnou ovladatelností a vysokým kilometrovým výkonem. Je jednou ze sedmi letních pneumatik pro vozy SUV a 4×4 v nabídce německého koncernu. Hlavním charakteristickým rysem je důraz na bezpečnost – ať už na silnici nebo v lehčím terénu. Vozy, pro které je tato pneumatika, jsou například Land Rovek Evoque, Nissan Qashqai nebo Volkswagen Touareg, tedy dražší automobily, které jsou k vidění spíše v ulicích města než v hloubi lesa.
ContiCrossContact LX 2 měla na co navazovat a opět posunula klíčové ukazatele k dokonalosti – poskytuje až o 6 % vyšší brzdný výkon, o 3 % lepší ovladatelnost a o 10 % větší odolnost proti proříznutí a proseknutí v terénu než loňský model. Byl také zlepšen valivý odpor (o 8 %) a zvýšen kilometrový výkon (o více než 25 %).
Běhoun pneumatiky je velmi tuhý a to zejména díky masivní prostřední části, a uzavřenému vzorku. To se projevuje skvělou ovladatelností a velmi dobrými vlastnostmi při brzdění na suchu i na mokru. Na vozovce pokryté vodou odvádí skvělou práci mnoho drážek, kterými je pneumatika opatřena.
Čtyři hlavní podélné drážky asymetrického dezénu a mnoho lamel odvádí vodu z kontaktní plochy a brání aquaplaningu. Pneumatika je také méně hlučná, což pomáhá vyššímu komfortu při cestování. Díky ploché kontuře pneu je tlak rozložen rovnoměrně po styčné ploše. Tím se prodlužuje životnost pneumatiky.
I když vůz s pneumatikami Continental Cross Contact UHP vyjede do lehčího terénu, nebude mít problémy. Díky běhounu s mnoha lamelami mají pneu výjimečnou trakci. ContiCrossContact LX 2 lze zakoupit ve 30 různých rozměrech od 15 do 18 palců s profilovým číslem od 55 do 75 procent, rychlostní třídy dosahují rozmezí od 180 do 240 km/h.
„Větší auta“ jsou stále oblíbenější a SUV spolu s MPV už tvoří více než třetinu nově registrovaných aut v ČR. Podobná situace je po celé Evropě a tak německý autoklub ADAC loni uskutečnil test pneumatik přímo pro automobily těchto kategorií (např. Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Kia Sportage, Nissan Qashqai nebo VW Tiguan).
Na pneumatice Continental Cross Contact UHP ocenil zejména celkově vyvážené vlastnosti a dále je prý obzvlášť dobrá na mokru. Podobné hodnocení měla i konkurenční Pirelli Scorpion Verde, naopak Goodyear EfficientGrip SUV 4×4 měla na mokru nedostatky, který pochopitelně souvisely s nejmenším opotřebením. Podobně si vedla i Sava Intensa SUV. Naopak vyšší opotřebení bylo zjištěno také u pneumatik Vredestein Sportrac 3 (nejlepší výsledky na suchu i mokru) a Hankook Dynapro HP. V testu byla i Bridgestone Dueler HP Sport, která je na mokru o něco slabší.
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.