Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?

Tagy:  stojany na pneumatiky, skladování, příslušenství

Sponzorované odkazy:

Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?

V první polovině dubna již má většina řidičů – snad jen kromě těch z horských oblastí – přezuto. Někdo pneumatiky skladuje na hácích, někdo je má srovnané v rohu garáže. U dražších pneumatik se však vyplatí trochu více komfortu, který skýtá stojan na pneumatiky.

Stojan na pneumatiky váží sotva pět kilo, vyjde na pár stokorun, je ale užitečným pomocníkem. Stojí zcela volně a jeho montáž i případnou demontáž zvládne i méně zručný motorista. Není to nic složitého. Díky stojanu můžete zapomenout na deformaci pneumatik vlivem špatného skladování. Stojan totiž nechává díky malé plastové součástce mezi pneumatikami mezery a to zabraňuje jakémukoliv nežádoucímu doteku. U lepších stojanů z pevného kovu leží ráfky na velkých talířích z PVC. Výška může být 100 cm, ale také třeba 145 cm a to obvykle s velkou rezervou stačí pro 4 pneumatiky – největší rozměr jsou pneu o šířce 225 cm.

Skladování pneumatik na stojanu je optimální a šetrné k samotným pneumatikám i ráfkům. Nosnost bývá v desítkách kilogramů, obavy z přetížení jsou tedy liché. Kdo má přesto pochybnosti, může hledat TÜV GS nebo DEKRA certifikaci potvrzující bezpečnost a kvalitu výrobku. Pokud má motorista zájem, lze sehnat stojan i s vakem, kterým se pak uskladněné pneumatiky přikryjí. Pak jim nevadí již vůbec nic.

Pověste je!

Kromě klasických stojanů, kam se dají pneumatiky „na sebe“, existují i stojany nazývané také držák na pneumatiky, kam se pneu zavěsí – dvě doprava, dvě doleva a zároveň dvě dolů, dvě nad ně. Výhody jsou prý malé nároky na prostor – asi 50 čtverečních centimetrů. Polohovací nožičky pak mohou vyrovnat případnou nerovnost podlahy. Nerozhoduje zde pochopitelně šířka pneumatik, ale jejich velikost, tento způsob je vhodný pro pneumatiky od 10“ do 17“. Pro extrémně široké pneumatiky tedy zřejmě jasná volba.

Vyloženě luxus pak je pojízdný stojan, stojí ale dvakrát více než ten standardní. Ale dovézt si pneumatiky pro výměnu až k autu, to už je skutečně neobyčejný servis. Ještě více pojízdné stojany ocení motoristé, kteří pořád něco hledají a během roku několikrát přemístí uskladněné pneumatiky. Zde by měl pojízdný stojan opravdu smysl. Pokud skladujete pneumatiky bez ráfků, stojan nepotřebujete, v tomto případě bude lepší zavěsit pneumatiky na háky. Přesto prý i na některé stojany lze umístit samotné pneumatiky.

Pneu jsou sundané, umyté a šup s nimi na stojan! Nebo radši ani ne? Foto: Martin SingrPneu jsou sundané, umyté a šup s nimi na stojan! Nebo radši ani ne? Foto: Martin Singr

Má to vůbec smysl?

Řada motoristů se ale pozastavuje nad tím, zda je stojan vůbec smysluplný. Pneuservisy ve skladech žádné stojany nemají a zdá se, že jim to nevadí, říkají někteří na diskuzních fórech. A kdo může rozumět více skladování pneumatik než lidé, kteří se tím živí?

Další motoristé argumentují neméně jasně a logicky: pneumatiky skladují položené na sobě „naležato“ již několik let, případně pneumatiky přehodí dekou, aby byly chráněny před sluncem, a nikdy neměli problém s nějakou deformací. Jasný názor sdělil uživatel s nickem arygnoc na webu www.odpovedi.cz: „Je smysluplná lžíce s dírou? Ne, a přece se prodává. Trh se neptá na smysl, ale na prodejnost.“

Článek Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník? byl publikován 13. dubna 2012 v 00.00 v rubrice Příslušenství. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...