Nacházíte se: Úvodní stránka > Letní pneu > Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV: Novinka pro výkon i těžkou váhu
Sponzorované odkazy:
Významný německý výrobce pneumatik Dunlop myslí také na řidiče výkonných SUV. Těchto vozů je i na českých silnicích stále více a přesně pro ně je letošní novinka, pneumatika Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV.
Výrobce se nebojí nabídnout pneumatiku, která zvládne vysoké nároky silných vozů SUV. Tyto auta (např. BMW X6, Audi Q7 nebo Land Rover Discovery) jsou nejen výkonná, ale také poměrně těžká a to vyvíjí na pneumatiky enormní nároky. „Na základě svých znalostí z oblasti automobilového sportu vyvíjejí technická řešení, která jsou dokonale vyladěna, aby splňovala ty nejvyšší nároky,“ uvádí Dunlop na adresu výkonných pneumatik. Jedná se zejména u ultra vysoce výkonné obutí, které je ještě o stupínek výše než tento model.
Podle výrobce nabízí Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV přesné řízení a vynikající přilnavost na suché i mokré vozovce. Kladem by měla být i skvělá ovladatelnost v zatáčkách a zejména při parkování pak motoristé ocení ochranu ráfku. Jedná se o letní pneumatiku, takže její vlastnosti mohou zájemci vyzkoušet v aktuálních letních podmínkách.
Zatímco jiné pneumatiky pro SUV jsou obvykle odvozeny od těch pro osobní auta, u Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV byl podle výrobce tvar optimalizován přesně pro tento typ vozů. Dezén pneumatiky je asymetrický, což je u pneumatik pro výkonné vozy celkem obvyklé – s vyšší rychlostí totiž vynikají jejich přednosti. V praxi má každá strana dezénu jinou funkci, často jsou ale vyráběny z více gumárenských směsí a to se odráží na vyšší ceně.
Běhounu dominují čtyři obvodové drážky. Zatímco vnější oblast má jen minimum drážek pro co nejvyšší pevnost bočnice a lepší stabilitu v zatáčkách, jeden pruh se zářezy navíc na vnitřní straně pomáhá odvádět vodu a tím zajišťovat vyšší bezpečnost cestujícím. „Drážky vzorku běhounu s ostrým úhlem ve tvaru V snižují míru ohýbání bloků běhounu ve všech směrech, díky čemuž poskytují stabilnější jízdu,“ uvádí Dunlop.
Konstantní kontaktní plochu pneumatiky s vozovkou i při jízdě zvýšenou rychlostí zajišťuje vyvážené rozložení tlaku. Ve výsledku tak má řidič stále vozidlo pod kontrolou, i když více přišlápne plynový pedál. Vylepšení stability se dočkaly i bloky běhounu a tak je ovladatelnost zachována i v zatáčkách s plně naloženým vozem, kdy jsou právě na pneumatiky kladeny vysoké nároky.
Vývojářům se podařilo vylepšit vzájemné tření pneumatiky a vozovky. Díky pokročilé směsi běhounu společnosti Dunlop se speciální pryskyřicí má pneumatika lepší přilnavost za sucha, i když je vozovka skrápěná deštěm.
Pneumatice Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV mohou konkurovat jiné modely spadající do sektoru prémiového obutí, konkrétně například Continental ContiSportContact 5 nebo Pirelli Scorpion Zero Assimetrico. Obdobné vlastnosti jako letošní novinka nabízí i pneumatika Dunlop SP Quattromaxx, vyloženě na asfalt je pak model SP Sport 270, naopak řidiči SUV, kteří jsou v terénu jako doma, spíše sáhnou po vzorku na Dunlop Crandtrek AT 3.
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.