dTest radí: Jaké pneu na letošní zimu?

Tagy:  zimní pneu, testování, dTest, Continental, Yokohama, Avon, Toyo, R16

Sponzorované odkazy:

dTest radí: Jaké pneu na letošní zimu?

Také letos otestoval německý dTest zimní pneumatiky a zaměřil se na obvyklý rozměr pro vozy střední třídy. Podle očekávání vynikal Continental Contiwintercontact TS 850, skvělé hodnocení si vysloužila také pneumatika Yokohama W.drive V905.

Testovaný rozměr 205/55 R16 by měl zajímat majitele Škody Octavia nebo Superb, obouvají se i na Hyundai i40. Není zcela snadné najít vhodné obutí – ve střední třídě byly pouze dvě. Výsledky pak trochu zkresluje fakt, že tentokrát nebyly testovány extrémně levné pneumatiky nevalné kvality. Byly vybrány pouze pneumatiky prémiového a ekonomického segmentu. Nemluvě o tom, že pneumatiky s třídou přilnavosti na mokru D a horší do testu vůbec neprošly

Je zajímavé, že zatímco hodnota u přilnavosti byla vesměs u všech pneumatik C, rozdíly v reálných podmínkách byly výraznější než u spotřeby, kterou výrobci na štítcích hodnotily písmeny C až F. Je zkrátka znát, že údaje na energetickém štítku deklaruje každá značka dle vlastních testů, zkoušek a „pravidel“.

Nejlepší? Continental a Yokohama

Ve větším rozměru nijak nepřekvapí, že uspěla pneumatika Continental Contiwintercontact TS 850. Měla nejmenší opotřebení a dokázala se dobře vypořádat se všemi testovanými povrchy, tedy s mokrou i suchou vozovkou a stejně tak sněhem nebo náledím. Je třeba zmínit, že tato pneumatika patří do popředí také co se týká vysoké ceny, dTest uvádí 2350 Kč.

Druhá v pořadí byla možná trochu překvapivě Yokohama W.drive V950 s deklarovanou cenou 2030 korun, které byly na suchu (které není v podmínkách české zimy nic zvláštního) dokonce nejlepší. V dalších parametrech jsou také dobré, akorát trochu hlučnější. Nicméně ani dvě nejlepší pneumatiky si nevysloužily lepší hodnocení než „dobré“.

Zásadní jsou testy na mokré vozovce a tradičně to je již tradičně slabina šestnáctipalcových pneumatik. Celkem 11 z 15 uspokojivě hodnocených pneumatik bylo na tomto povrchu pouze průměrných. Propadla pneumatika Avon Ice Touring ST, která pak byla na sněhu a náledí pouze „uspokojivá“, je také poměrně hlučná. Na opačném konci hodnocení na mokru se umístily vítězné continentaly a druhé byly Michelin Alpin 5. Ve většině testů na mokru držel s touto dvojicí krok Goodyear UltraGrip 9, měl však delší brzdnou dráhu.

Sníh je v podmínkách české zimy spíše vzácnost. Foto: Martin SingrSníh je v podmínkách české zimy spíše vzácnost. Foto: Martin Singr

V testech na suchu excelovaly již zmíněné Jokohamy, mají velmi dobrou ovladatelnost a jízdní stabilitu. Continentaly mají delší brzdnou dráhu a o trochu horší stabilitu. Třetí je goodyear, kde je však varováním nejdelší brzdná dráha ze všech testovaných pneumatik. Nejlepší v tomto testu naopak byla Nokian WR D3. Překvapivě se až v druhé polovině tabulky „na suchu“ umístily pneumatiky jako Barum Polaris 3, Michelin Alpin 5 nebo Semperit Speed-Grip 2.

Na sněhu a náledí pak měly pouze troje pneumatiky uspokojivou známku, u Falken EuroWinter HS449 a Firestone Winterhawk 3 to bylo těsné a zejména vinou menší trakce a směrového vedení, Toyo Snowprox S953 měly kromě horší trakci také nijak skvělý rozjezd.

A co menší pneu?

Obdobná situace byla v testovaném rozměru 165/70 R14 vhodném pro vozy jako Škoda Fabia nebo Citröen C3. Mezi čtrnáctipalcovými pneumatikami vyhrál GoodYear UltraGrip 9 s cenou 1560 korun před Michelin Alpin A4, které jsou navíc mírně levnější a ještě levnějšími Dunlop SP Winter Response 2. Ač byly tyto tři pneumatiky nejlepší z testovaných, vysloužily si pouze celkové hodnocení „dobře“.

Článek dTest radí: Jaké pneu na letošní zimu? byl publikován 15. října 2015 v 00.00 v rubrice Informace a Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...