dTest opět testoval pneu, přináší i rady

Tagy:  dTest, Continental, Michelin, GoodYear, Barum, Sava, runflat, valivý odpor, poshuštěné pneu, životnost, testování, zimní pneu

Sponzorované odkazy:

dTest opět testoval pneu, přináší i rady

Již tradičně otestoval zimní pneumatiky také německý dTest. Ze 31 modelů doporučuje osmičku, naopak tři označil jako propadák. „Za stejnou cenu lze pořídit slušné gumy, ale i nekvalitní brak,“ píše dTest hned v úvodu a to je důvod podívat se na výsledky podrobněji…

V samotných testech jako již tradičně uspěly značky Continental a Michelin. GoodYear, loni jeden z nejlepších, se s pneumatikou UltraGrip 8 (14“, 165/70) dostal pouze do průměru a lepší byly i Barum a Sava, které lze jedině doporučit díky jejich příznivé ceně. Nicméně hodnocení „výhodný nákup“ získala stejná pneumatika jako „vítěz testu“ – Michelin Alpin A4.

V testu šestnáctipalcových pneumatik si GoodYear udržel třetí příčku, přestože se oproti Michelinu a Continentalu rychleji opotřebovává. Zde si první dvě pneumatiky prohodily pořadí, vyhrála Continental WinterContact 850, Michelin Alpin A4 byla druhá. Hodnocení „výhodný nákup“ však získaly obě.

Možná ještě zajímavější, než jaké pneumatiky jsou nejlepší, je opačný konec stupnice, tedy jaké pneumatiky jsou nebezpečné. Nedostatečně hodnocené jsou čínské Effi plus Epluto I a ukrajinské Premiorri ViaMaggiore (14“), dále německé Syron Everest 1 (16“) vyráběné v Číně. Výrobce se hbitě pochlubil skvělými výsledky v testu ještě dříve, než je dTest zveřejnil. Ve skutečnosti jsou pneumatiky první od konce.

Ekologie? Zajímavé výsledky

Testování se věnovalo i tolik skloňovanému vlivu pneumatik na spotřebu paliva. A výsledek? Rozdíl mezi nejlepší a nejhorší pneumatikou prý činil pouhá 4 %, tedy nějaký litr paliva na 1000 km. Mnohem více lze ušetřit rozumným a úsporným řízením. Naopak dTest zjistil, že podhuštěné pneumatiky nemají na zvýšení spotřeby tak velký vliv, jak se říká.

V textové části dTestu se mimo jiné uvádí, že větší vliv na ekologii a bezpečnost má opotřebení, o kterém se na štítcích nepíše. Přitom rozdíl mezi nejlepší a nejhorší pneumatikou v testu byl prý 50 %. Konkrétně Continental WinterContact TS 850 a Michelin Alpin A4 zvládnou dvojnásobnou porci kilometrů než Dunlop SP Winterresponse.

Jaké pneumatiky budou pro tuto zimu nejlepší? Stejnou otázku si před každou zimou pokládají i v dTestu. Foto: www.nokiantyres.czJaké pneumatiky budou pro tuto zimu nejlepší? Stejnou otázku si před každou zimou pokládají i v dTestu. Foto: www.nokiantyres.cz

Na rozdíl od jistých případů v minulosti, u nejlepších výrobců již není trvanlivější směs na úkor jízdních vlastností. Testy také prokázaly, že na mokru se pneumatiky sjíždí až dvakrát rychleji než na suchu, také u aut s naftovým motorem se vlivem točivého momentu pneumatiky sjíždí rychleji než u aut s benzinovým pohonem. Nicméně pneumatiky by se měly používat maximálně čtyři až pět let, pak už je lepší koupit nové. Kdo jezdí málo, tomu budou stačit levnější pneu.

V informační části dTestu se píše o pneumatikách runflat. Jde o obutí se zesílenou boční stěnou, na nichž lze v případě ztráty tlaku pokračovat pomalu (do 80 km/h) v jízdě a pneumatiku vyměnit, až to bude bezpečné. Případně se s nimi dá dojet až domů nebo do pneuservisu, je-li to blíže než 80 km. Tyto pneumatiky jsou určeny spíše pro dražší vozy, nutností je elektronické sledování tlaku v pneumatikách. Od příštího roku však bude tento systém povinný pro všechno nově homologovaná vozidla.

Podrobnější výsledky, ke kterým dospěl dTest, lze nalézt zde.

Kupte si pneumatiky za skvělou cenu na www.pneumatiky.cz!

Článek dTest opět testoval pneu, přináší i rady byl publikován 16. listopadu 2012 v 00.00 v rubrice Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...