Autoklub ČR radí, co obout na SUV

Tagy:  test, letní pneu, off-road, 4x4, SUV, Autoklub ČR, Firestone, Barum, Fulda, Kumho, BF Goodrich, Infinity

Sponzorované odkazy:

Autoklub ČR radí, co obout na SUV

Jako tradičně i před letošní sezónou otestoval Autoklub České republiky pneumatiky, aby dal řidičům doporučení. Radí nejen, jaké pneumatiky jsou dobrou volbou, ale i kterým se radši vyhnout. Tentokrát se zaměřil na obutí pro vozy SUV. I když v testu chybí prémiové značky, stojí za to si výsledky projít…

Velké vozy, zvláště pak ty prémiových značek (Audi, Porsche, Infinity apod.) se stávají stále oblíbenější v celé Evropě, Česko nevyjímaje. Co na tom, že většina motoristů má moderní crossovery nebo přímo off-roady jen do města, vypadá to zkrátka dobře a podstatnou roli hraje i bezpečnost. O trochu rozumnější volbou je pak kategorie SUV a svého zástupce v této kategorii má i domácí automobilka, Škoda Yeti prošla nedávno faceliftem a prodejně se jí daří skvěle. Pro test ale byl zvolen jiný vůz – Volkswagen Tiguan.

Autoklub ČR proto zvolil do testu letní pneumatiky o rozměru 215/65 R16 H. Celkem sedm modelů reprezentovalo tzv. ekonomický segment i střední třídu. Prémiové značky Continental, Michelin nebo Pirelli v testu tentokrát chybí.

Firestone vítězí, druhé místo pro Barum

Testovány byly pneumatiky Firestone Destination HP, Barum Bravuris 4×4, Nankang SP 7, Fulda 4×4 Road, Kumho EcoSolus KL21, BF Goodrich Long Trail T/A Tour a Infinity INF 200. Přesně v tomto pořadí se jednotlivé vzorky umístily. Cena tak ne vždy odpovídá kvalitě, kterou reprezentuje toto umístění.

Firestone Destination HP podala nejlepší výsledky na suchu i mokru. Na vodě byla stejně dobrá i Barum Bravuris 4×4 (hodnocení velmi dobrá), akorát na suchu byly o stupeň horší, tedy dobré. Třetí pneumatiky, Nankang SP 7 (rychlostní kategorie V) byly na suchu dobrý, na mokru slabé. Přesto za sebou nechaly řadu slavnějších značek, zejména pak Kumho a BF Goodrich.

Pneumatiky Kumho EcoSolus KL21, Fulda 4×4 Road, BF Goodrich Long Trail T/A Tour a Infinity INF 200 se umístily vždy alespoň v jedné měřené kategorii pod hranicí možného doporučení. „Za zvláštní pozornost stojí rozdíl 21,6 m v brzdné dráze na mokru mezi prvním a posledním účastníkem testu. Jde o pětinásobek délky vozu a zbytkovou rychlost 50,6 km/h,“ varuje Autoklub ČR.

Většina off-roadů jezdí jen po městě. Je to ale „in“. Foto: Martin SingrVětšina off-roadů jezdí jen po městě. Je to ale „in“. Foto: Martin Singr

Na suchu byly rozdíly při brzdění ze 100 km/h daleko těsnější a rozpětí mezi brzdnou dráhou prvních Firestone a posledních BF Goodrich byla 4,4 metru. I to ale představuje zbytkovou rychlost 32 km/h. BF Goodrich byla nejslabší také v handlingu na suchu, zde byla naopak nejlepší Kumho. Dle subjektivního pocitu testovacího jezdce z vlastností pneumatik se ale nejlépe umístila relativně neznámá značka Nankang. Jedná se ale o kvalitní pneu střední třídy, které se pomalu usazují na českém trhu.

Co se týká odolnosti proti aquaplaningu, dominoval Firestone před Barumkami, poslední byla značka Infinity. Podobné výsledky byly i v dalších „mokrých“ disciplínách – Firestone a Barum na špici, Infinity a BF Goodrich na chvostě. Vhodnost Barumek pro ekonomicky založené řidiče jen potvrzuje nejnižší valivý odpor z celé testované sedmičky.

Článek Autoklub ČR radí, co obout na SUV byl publikován 5. dubna 2015 v 00.00 v rubrice Letní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...