Nacházíte se: Úvodní stránka > Letní pneu > Test Autoklubu ČR: Co koupit na SUV?
Sponzorované odkazy:
Také letos připravil Autoklub ČR nový test letních pneumatik, tentokrát se zaměřil na vozy SUV a vybral pneumatiky prémiového a středního segmentu. Přestože netestoval českými motoristy oblíbené značky Barum, Matador a Sava, nedá se říct, že by výsledky nebyly zajímavé. Testovaný rozměr byl nejprodávanější pro tuto kategorii vozů, 215/65 R16. Kromě letních pneumatik byla do testu zařazená také prémiová celoroční pneumatika Michelin CrossClimate. Je to z důvodu stále častějších dotazů motoristů na celoroční obutí. Na vozidle VW Tiguan byly pneumatiky testovány na testovacím polygonu v německém Wietze-Jeversen loni v září.
Není překvapením, že vítězství z testu si odnáší Continental ContiPremiumContact 5. Dominovaly hlavně v testech na mokru, na suchu byly také velmi dobré a slabší chvilku si vybraly pouze při testování hlučnosti. Překvapením je druhé místo pro pneu Maxxis Premitra 5. Tyto „neznámé“ pneumatiky byly pro vítěze více než vyrovnaný soupeř, v některých kritériích na mokré i suché vozovce byly dokonce lepší, o první místo je připravil vyšší valivý odpor a menší komfort při jízdě. Nejlepší trojku ohodnocenou jako „velmi dobré“ pak doplňují Goodyear EfficientGrip Performance. Jak název napovídá, tato pneumatika byla naopak v hodnocení valivého odporu velmi dobrá – dokonce nejlepší ze všech testovaných modelů. Nedopadlo pro ně ale dobře subjektivní hodnocení suchého handlingu.
Nízký valivý odpor by se čekal také u čtvrté Hankook Kinergy Eco, test ale tuto domněnku nepotvrdil, pneumatiky byly v tomto hodnocení „jen“ průměrné. V ostatních parametrech ale nebyly nijak špatné, jejich koupí tedy motorista neprohloupí. Páté místo obsadily Nokian Line SUV od výrobce, který umí zejména zimní obutí. Na suchu, které je v podmínkách léta v tuzemsku nejčastější, jsou ale slabší.
Druhou polovinu pořadí otevírá první pneumatika s hodnocením „slabý“ a je to další renomovaná značka – Dunlop s modelem SP Sport Fastresponse. Tato pneumatika je silná zejména na suchu, v těchto podmínkách byla třetí nejlepší, na mokru ale byla paradoxně druhá nejhorší. Bodovala co se hlučnosti a valivého odporu týká (v těchto parametrech je vůbec nejlepší), naopak komfort je dle testů nejhorší. Další příčku obsadila opět méně známá Yokohama BlueEarth – A AE50, která je rovněž lepší na suchu, zatímco na mokrém povrchu pár bodů ztratila. Jízda s ní je ale tichá. Podobný název a také srovnatelné vlastnosti nabízí také osmá Nexen Nblue HD Plus. Perličkou je, že na této letní pneumatice čínského výrobce je označení M + S, tedy zimní pneumatika, přičemž se pneumatika do zimních podmínek vůbec nehodí. Je tedy lepší řídit se symbolem „sněhové vločky v hoře“.
Do testu byla zařazena i jedna celoroční pneumatika, Michelin CrossClimate (paradoxně s nejméně hlubokým vzorkem) na předposledním místě. Jelikož jde o celoroční pneumatiku, musí být trochu kompromisem. Je do jisté míry logické, že na suchu nemá takové vlastnosti jako letní pneumatiky, na mokru je jim ale o něco blíže. Na desátém místě pak skončila Bridgestone Dueler H/P Sport, které se nedařilo zejména na mokru. Je zajímavé, že Bridgestone byla pneumatika s dvousložkovou konstrukcí (dva kordy kostry v bočnici). Kromě ní využívají stejný koncept také Nexen, Dunlop, Hankook a Nokian.
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.