Nacházíte se: Úvodní stránka > Informace a Letní pneu > Bridgestone myslí na motorkáře
Sponzorované odkazy:
Bridgestone je oficiálním dodavatelem pneumatik pro prestižní seriál MotoGP a všechny fanoušky tak jistě potěší zpráva, že tento japonský gigant uvádí na trh rovnou čtyři nové pneumatiky. A přestože jde hlavně o silniční pneumatiky, na své si přijdou i vyznavači terénních motorek.
Pneumatika Battlax Hypersport S20 EVO zvítězila loni a předloni v testech největšího evropského časopisu o motocyklech Motorrad a tvrzení, že šlo o nejlepší pneumatiku na světě tak není přehnané. Přesto bylo ještě co vylepšit a tak tato pneumatika přichází s vylepšenou konstrukcí nárazníku i směsí. Cílem bylo prodloužit životnost zadní pneumatiky a také vylepšit ovladatelnost i přilnavost přední pneu v zatáčkách při velkém náklonu. Díky patentované technologii Bridgestone NanoPro-Tech snižující valivý odpor se to podařilo. Nižší valivý odpor ale znamená také delší životnost, u zadní pneumatiky dle interních testů až o 22 % oproti předchůdci.
Nová konstrukce a nová směs pro ještě rychlejší jízdu, to je ve stručnosti pneumatika Battlax Racing R10 EVO. Cílem modernizace bylo umožnit zajíždět rychlejší časy na kolo zvýšením rychlosti, kterou přední pneumatika v zatáčce zvládne (o 10 % větší styčná plocha) a kromě toho nabídnout i lepší trakci, přilnavost a neměnný výkon zadní pneumatiky v celém rozsahu provozních teplot.
Pro všechny superbiky je nyní k dispozici nejnovější technologie MotoGP, kam tento japonský gigant dodává pneu. Rychlejší časy na kolo a delší životnost díky nejmodernějším technologiím konstrukce a směsi slibuje model Battlax Racing V02. Přilnavost a stabilita zadní pneumatiky je radikálně lepší díky nové konstrukce nárazníku „GP Belt“. Optimalizovaná styčná plocha, vyšší kontaktní tlak a měkká směs zaručují lepší přilnavost v celém rozsahu provozních teplot. Pneumatika má díky tomu vyšší výkon v zahřívací fázi a řidič se tak může cítit bezpečněji.
Bridgestone slibuje o vteřinu rychlejší časy na jedno kolo oproti předchozí závodní pneumatice s označením V01. „Nová pneumatika Racing Battlax V02 těží z nejnovější technologie pro MotoGP, a díky tomu zpřístupňuje všem jezdcům vysokou úroveň výkonu a rychlé časy na kolo,“ říká Jose-Enrique Gonzalez, ředitel marketingu ve společnosti Bridgestone Europe.
Zkrátka ale nepřijdou ani vyznavači endura, pro ně je pneumatika Battlecross. Pokroková technologie motokrosového dezénu pro středně tvrdý (X30) a tvrdý terén (X40) byla vyvinuta a prověřena v motokrosových závodech nejvyšší úrovně. Bridgestone se totiž od roku 2005 úspěšně účastní mistrovství světa FIM v motokrosu, v americkém motokrosovém mistrovství AMA Pro a v mistrovství Japonska v motokrosu.
Nové asymetrické dezény předních pneumatik Battlecross X30 a X40 poskytují vysokou stabilitu při brzdění a akceleraci i vynikající přilnavost v zatáčkách, ať už je motorka nakloněná jakkoliv. Zlepšení oproti předchozím Bridgestone M403 a M603 je více než znatelné. Při návrhu zadních pneu přišla ke slovu nová technologie Bridgestone „Castle Block“, kdy bloky konvexních tvarů připomínají věže zámku. Větší hranový efekt zlepšuje akceleraci i chování v zatáčkách. Technologie „Cooling Fin“ pak pomáhá snižovat tvorbu tepla při opakovaném ohýbání bočnic, tak častému jevu u terénních motorek.
Závěrem je třeba dodat, že kvalitní pneumatiky na motocykly dělají i jiní velcí hráči jako třeba Michelin nebo Continental, Dunlop a není zrovna rozumné značku měnit. Motocykly jsou, podobně jako auta, konstruovány přímo pro určité pneumatiky a změna pak může mít velmi nepříjemné důsledky…
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.