Nacházíte se: Úvodní stránka > Zimní pneu > Goodyear UltraGrip Ice+: Pneu pro drsnou zimu
Sponzorované odkazy:
Pneumatiky s hroty jsou sice, co se týká vlastností na ledu, dokonalé, ale na českých veřejných komunikacích jsou zakázané. Kdo se přesto bolí kluzkých silnic, může zvolit třeba Goodyear UltraGrip Ice+. Ač bez hřebů, dodávají prý „vynikající výkon ve všech typech extrémního zimního počasí“.
Zimní pneumatika od jednoho z největších světových výrobců Goodyear UltraGrip Ice+ se nabízí zejména řidičům ze severu, tedy z Finska, Švédska, Norska, Pobaltí, Ruska, Běloruska nebo Ukrajiny. V těchto severských zemích v arktických zimách běžné zimní pneumatiky ztrácejí své vlastnosti a tamní motoristé obzvláště ocení lepší pružnost, tedy i přilnavost.
Nicméně hodit se tato pneumatika může i motoristům v našich podmínkách, kromě skvělého fungování v mrazech totiž vývojáři mysleli i na zimní teploty nad nulou. Navíc v horách bývají teploty hluboko pod bodem mrazu a tam se Goodyear UltraGrip Ice+ skvěle hodí.
Podle zkušební organizace Test World, která pneumatiky zkoušela na sněhu a ledu ve Finsku, má Goodyear UltraGrip Ice+ v průměru o 8 % lepší výkonnost oproti třem předním konkurenčním pneumatikám bez hrotů, o 3 % kratší brzdnou vzdálenost na sněhu, o 3 % lepší kontrolu na ledu a o 11 % kratší brzdnou dráhu na mokré vozovce, uvádí Goodyear.
Typická česká zima má kromě pár dní, kdy vrcholí, typický průběh – přes den teploty rostou nad bod mrazu a v noci pak mrzne. Vozovka pak může být brzy ráno zrádná a při zatáčení, brzdění a jízdě do kopce je třeba mít na pneumatiky spoleh. Jindy, během dne, je na vozovce rozbředlý sníh nebo klidně i voda. A v takových situacích musí pneumatika odvést dobrou práci a chránit posádku před aquaplaningem.
Goodyear UltraGrip Ice+ zahrnuje různé prvky, které byly navrženy tak, aby pomohly řidičům zvládat náročné zimní podmínky. Zejména jde o technologii ActiveGrip – to je název pro dvojitou směs běhounu pneumatiky a hybridní lamely. Ty jsou tvořeny vaflovými lamelami v horní vrstvě směsi a klikatými lamelami v té spodní. Byly konstruovány tak, aby poskytly podélnou tuhost běhounu přes celou hloubku běhounu a tím zlepšily přilnavost na sněhu a ledu.
Dezén běhounu je pak ve tvaru V, přičemž drážky jsou dost hluboké pro odvod vody a rozbředlého sněhu. Hluboký vzorek je pak doplněn prvkem Snow Grasper. Tyto ostré prvky umožňují pneumatice zachytit sníh čelní hranou stopy a zajišťuje lepší trakci a brzdění na sněhu. Rozdílné délky běhounových bloků a jejich uspořádání na pneumatice zajišťují nižší frekvenční špičky hluku a jízda je tak tišší a pohodlnější. Přesto by dle motoristů jezdících s touto pneumatikou neuškodilo ještě více zapracovat na nižší hlučnosti.
Goodyear UltraGrip Ice+ je k dispozici ve 23 různých velikostech pro použití na ráfcích o průměrech 13 až 17 palců a s rychlostním indexem „T“ (max 190 km/h). Pneumatiky jsou sice o trochu dražší než průměr, nicméně dle názoru řidičů se vyplatí každá koruna investovaná do nich. Další nevýhodou je, že v ČR se neshánějí nejsnáze…
Kupte si pneumatiky za skvělou cenu na www.pneumatiky.cz!
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.