Nacházíte se: Úvodní stránka > Letní pneu > Fulda Carat Exelero: Léty prověřená pneu
Sponzorované odkazy:
Německý výrobce s více než stoletou tradicí Fulda nabízí již několik let nízkoprofilovou pneumatiku Carat Exelero. Jedná se o letní model pro sportovní sedany nebo vozy kategorie SUV. Pneumatika dle výrobce disponuje vynikajícím výkonem, který zajišťuje spolehlivé řízení ve vysokých rychlostech.
Fulda o těchto pneumatikách tvrdí, že jsou spolehlivé, poskytují dobré brzdné vlastnosti za mokra a ani nejsou příliš hlučné. Spolehlivé ovladatelnosti prý pneumatiky dosahují díky vysoce výkonné kostry, která se méně deformuje a tím maximalizuje kontakt pneumatiky s vozovkou. Motorista pak zejména při jízdě na dálnicích pocítí lepší ovladatelnost vozidla.
Směs s oxidem křemičitým pro vyšší přilnavost za mokra také odvádí svou práci a zajišťuje vysokou úroveň adheze na deštěm skrápěné silnici. Kratší brzdnou dráhu jistě ocení každý, kdo se dostane do problémů. Nová běhounová směs s optimalizovanými tlumicími vlastnostmi však pomáhá zkracovat brzdnou dráhu nejen na mokré, ale i na suché vozovce.
Různá velikost bloků vnitřních a vnějších zón dezénu běhounu jsou osvědčeným receptem, jak rozšířit spektrum frekvencí a tím zároveň snížit hlučnost pneumatik a zajistit tišší a komfortnější cestu. Šest žeber běhounu, které pomáhají snížit hluk, si Fulda navíc nechala patentovat. Systém snižující hluk se v podání pneumatikářů ve Fuldě nazývá DualShift Design.
Nízkoprofilové pneumatiky Fulda Carat Exelero jsou k dispozici ve více než padesátce rozměrů až do velikosti ráfku 23 " a šířky neskutečných 315 mm. Rychlostní index může dovolovat rychlost až 300 km/h. To plně souvisí s charakteristikou vozů, pro které je tato pneumatika určená – pro výkonné automobily. Pokud motorista trochu tápe, jistě ho potěší, že si na webu výrobce může ověřit, zda se tato pneumatika právě pro jeho automobil hodí.
O kvalitě pneumatik nejlépe vypovídají výsledky testů. A zde Fulda Carat Exelero obstála. Známku „doporučená“ dostala od renomovaného motoristického časopisu Auto Bild v roce 2007, stejně jako od německého autoklubu ADAC a rakouského autoklubu ÖAMTC o rok dříve. Je ale třeba dodat, že v těchto dvou testech se pneumatiky shodně umístily spíše na chvostu… Skvěle si tato pneumatika vedla hlavně na suchu a co se týká hluku při rychlosti 80 km/h. Oproti svým konkurentům navíc pneumatika bodovala i nižší cenou.
Názory řidičů jsou poněkud rozporuplné. Někdo na tyto pneumatiky nadává, jiný je chválí. Zajímavé je, že podle jedné recenze se s těmito pneumatikami dá jet po vozovce pokryté jedním až dvěma centimetry vody bez jediné známky aquaplaningu. „Mají snad lepší přilnavost na mokru než na suchu,“ raduje se jeden anonymní motorista s Alfou Romeo. „Při mokru je to katastrofa,“ kontruje řidič Mercedesu S500 s nickem Burk. Někteří řidiči si stěžují na hlučnost, jiní chválí tichost, celkem svorně ale nehodnotí zrovna dvakrát kladně přilnavost za sucha a zpětnou odpověď na změny v řízení.
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.