Avia hlásí úspěšný rok 2011

Tagy:  Avia, nákladní vozy, expanze, prodej, odolnost, Rusko, Střední východ, ČR

Avia hlásí úspěšný rok 2011

Letňanská Avia už není starý známý náklaďák, za kterým se táhne oblak černého kouře a při problémech se řidič nejprve pohrabe v motoru, pak v převodovce, nakonec vytáhne zvedáky na auta a vůz jede dál. Dnes se jedná se o moderní vozy, kterých se loni prodalo 600. Oproti roku 2010 vzrostl prodej i tržby. Za růstem stojí zejména expanze na ruský trh a na trhy Středního Východu a Argentiny.

Samozřejmě se tato čísla nemohou porovnávat s prodejem třeba Škody Auto, nový nákladní vůz tak často nekupujete. I proto má Avia podstatnou část tržeb za prodej náhradních dílů. Tato částka zůstala podobná jako o rok dříve, kolem 55 milionů. Celkové tržby byly loni 425 milionů korun.

Čísla mohla být i vyšší, ale vyskytly se dva negativní faktory. Prvním byl nečekaně velký zájem o vozy Avia na konci roku, kdy dodavatelský řetězec nedokázal pružně reagovat a zhruba 100 vozidel tak bylo dodáno letos v lednu a začátkem února. Druhá negativní událost byl výpadek výroby podvozků s kabinou pro elektrické vozy Smith Newton do USA v souvislosti s událostmi ve Fukušimě.

Cílem zahraniční i domácí trhy

Značce se tedy v posledních letech podařil návrat na tradiční trhy ve střední a východní Evropě, které v minulosti opustila, ale také vstup na zcela nové trhy v západní Evropě. Prodeje vozidel Avia byly obnoveny v Polsku, Maďarsku, Rumunsku či Bulharsku. Dceřiná distribuční společnost sídlící v Moskvě prodává vozy Avia a bude také vyrábět autobusy s podvozky Avia, autobusové nástavby budou z Volgogradu. V loňském roce rovněž došlo k uzavření dohody o distribuci vozidel Avia s významnými partnery ve Francii, Turecku a Izraeli, představitelé společnosti by se rádi zaměřili i na státy Skandinávie či Beneluxu.

Vozy Avia jsou moderní nákladní automobily. Foto: www.avia.czVozy Avia jsou moderní nákladní automobily. Foto: www.avia.cz

Letňanská Avia se však nechce zaměřit jen na zahraniční trhy, chce zvýšit prodej i doma. „Růstové ambice máme i na českém trhu, kde bychom rádi v krátkodobém horizontu atakovali hranice prodeje 200 až 300 vozidel ročně,“ potvrzuje manažer marketingu a mluvčí společnosti Michal Bačkovský a dodává: „Podmínky pro tyto ambiciózní cíle jsme v roce 2011 vytvořili. Úspěšně jsme ukončili budování stabilní dealerské sítě, od letošního roku tak zintenzivníme spolupráci s pěti centrálními dealery, kteří si rozdělí prodej vozidel Avia v České republice.“

Společnost Avia Ashok Leyland Motors s.r.o. je od roku 2006 součástí koncernu Hinduja Group po boku druhé největší automobilky v Indii – Ashok Leyland. V posledních letech se značka snaží vrátit na světové trhy a rozšířit portfolio produktů, nyní dodává nákladní automobily s celkovou hmotností od 6,5 do 12 tun. Zákazníci mají Avii rádi, protože je známá jako vysoce odolný vůz, který je navíc výborně ovladatelný při řízení a ve vysoké variabilitě provedení. Oceňují také nízké provozní náklady.

Díky kombinaci pozinkovaného plechu s kataforicky nanášeným primárním lakem, plničem a krycím lakem prý snese kabina srovnání s karoseriemi osobních vozů. „Avia se za posledních 65 let vždy držela osvědčeného modelu – vyrábět auta co nejjednodušší konstrukce bez zbytečné elektroniky, s výjimečnou robustností pro extrémní odolnost a spolehlivost i v těch nejnáročnějších podmínkách,“ uvedl šéf marketingu a poprodejních služeb Avia Ashok Leyland Motors Michal Bačkovský. Moderní vozy Avia prý navíc splňují emisní normu Euro 5.

Článek Avia hlásí úspěšný rok 2011 byl publikován 2. dubna 2012 v 03.00 v rubrice PR články. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...