ContiComfortKit: Defektů se už nebojte!

Tagy:  Continental, ContiComfortKit, defekt, Run Flat, bezpečnost

Sponzorované odkazy:

ContiComfortKit: Defektů se už nebojte!

Také při cestování automobilem trnete, co asi budete dělat, pokud prorazíte pneumatiku? Řidiči, kteří využijí nový systém ContiComfortKit, se již nemusí na svých cestách trápit možným defektem. Tento problém půjde nyní vyřešit pouhým stisknutím tlačítka.

Společnost Continental totiž přichází s bezpečným a praktickým řešením – souprava ContiComfortKit přináší inovativní sadu pro defekty, s níž lze po proražení pneumatiky bezpečně pokračovat v jízdě. Continental píše, že nyní bude možné dojet bez potíží alespoň do nejbližšího pneuservisu. Nebo domů, kde pneumatiky vyměníte sami či to svěříte svému „mechanikovi“.

Neušpiníte se!

Souprava váží zhruba dva a půl kilogramu a je to vlastně malá krabička. V té je kompresor a těsnící prostředek pro pneumatiky. Celý systém se používá velmi jednoduše, stačí připevnit sadu na ventilek, zapojit jí do zásuvky a stisknout tlačítko. Vše další se již děje automaticky. Není nutné vyměňovat ani vyjímat ventilek, nedochází ani ke styku pokožky s těsnicím prostředkem. Lidé jezdící v autě v obleku jistě ocení, že se při použití neušpiní ani si nemohou prý nijak ublížit.

Souprava do pneumatik napumpuje nejen vzduch, ale i těsnicí prostředek a pneumatika tak bude schopná dále fungovat. Continental uvádí, že sada zvládne opravit defekt na běhounu i menší defekty bočnice, následné odstranění těsnící hmoty z ráfku je prý velmi snadné. „Funguje rychle, dodává se s dokonalým návodem a dokonce se rozsvítí ve tmě,“ píše k výrobku Continental.

ContiComfortKit lze zakoupit v síti pneuservisů a autoservisů BestDrive, nebo v internetových e-shopech. Sada stojí více jak 2 000 a je pro jednorázové použití. Životnost je podle Ivy Šubrtové z Barum Continentalu 4 roky a poté je nutné nechat náplň v servisu ekologicky zlikvidovat a koupit novou. Náhradní náplň pak koupíte za cenu zhruba čtvrtinovou.

Se sadou ContiComfortKit už defekt nebude noční můrou. Foto: www.conti-online.comSe sadou ContiComfortKit už defekt nebude noční můrou. Foto: www.conti-online.com

Není jen ContiComfort Kit

Novinka je pro motoristy příjemná, je to další inovace po pneumatikách Runflat. Ty totiž mohou pokračovat v jízdě i při defektu nebo ztrátě tlaku. Mají však vyšší cenu a provoz je rovněž nákladnější. Fungují ale na jiném principu – vyztužené bočnice těchto pneumatik udrží pneumatiku na ráfku i při úplné ztrátě vzduchu. Lze s nimi jet maximálně 80 km/h a bez vzduchu ujedou podle výrobců 100 až 1000 km.

Tyto pneumatiky má Bridgestone, Continental, Dunlop, Firestone, GoodYear, Hankook, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein a Yokohama. Trochu problém je, že každá značka označuje pneumatiky „po svém“ a motorista se ve značení trochu ztrácí.

Jak říká Šubrtová, největším technologický „šlágrem“ je však Conti Seal. Tato pneumatika má plášť, který se po defektu sám zacelí. Na vnitřku je totiž poměrně silná vrstva černé těsnící hmoty, která po defektu utěsní díru o průměru až 5 mm.

V automobilových soutěžích se dříve využíval tzv. mousse systém. Ten fungoval tak, že při proražení pneumatiky kamenem jezdec ani nepoznal defekt. Uvnitř pneumatiky totiž byla vložena speciální pěna, při nahuštěné pneumatice stlačena asi na poloviční objem, která v případě defektu vyplnila prázdné místo uvnitř pneumatiky a umožnila dále pokračovat naplno.

Článek ContiComfortKit: Defektů se už nebojte! byl publikován 2. února 2012 v 00.00 v rubrice Příslušenství. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...