Nacházíte se: Úvodní stránka > Výrobci > Yokohama - svezení jako ve WTCC
Sponzorované odkazy:
The Yokohama Rubber Company, Limited, jak se tento japonský výrobce pneumatik nazývá celým jménem, má svoje sídlo v Tokiu, ačkoli, jak sám název napovídá, založena byla v Yokohamě, kde jsou také dodnes největší továrny. V současné době podnik zahrnuje 9 závodů po celém Japonsku. Yokohama zaměstnává více než 17,5 tisíce pracujících a obrat činí více než 4 biliony amerických dolarů. Její velikost dokládá i to, že vlastní tři okruhy, na kterých testuje svoje produkty. I proto je sedmým největším výrobcem pneumatik. Její portfolio je také široké, nabízí v podstatě všechny typy pneumatik včetně těch poměrně specifických. Zimní a letní pneumatiky pro osobní, lehké užitkové i velké nákladní automobily jsou samozřejmostí. Krom toho se zde vyrábí i jiné ostatní gumové zboží, jako jsou různé řemeny, pásy, sportovní náčiní, hadice apod.
Historie Yokohamy se odvíjí od roku 1917, kdy ji založil Suekichi Nakagawa za přispění japonské společnosti Yokohama Cable Manufacturing a amerického BF Goodrich. Výroba pneumatik se rozjela až roku 1919, kdy byla dokončena továrna v Hiranumě. Jednalo se o pneumatiky bez vyztužení, pouze z plátna (většinou z plachtoviny). Zlom nastal o 2 roky později, kdy se začaly vyrábět pneumatiky vyztužené drátem. Byly třikrát odolnější a ihned si získaly velkou oblibu. Ve dvacátých letech se také výrazně zvedl odbyt gumových řemenů, které se používaly místo zastaralých kožených. Na mezinárodní trh vstoupila roku 1934 a těsně před druhou světovou válkou začala vyvíjet a používat syntetickou pryž. Za války se společnost specializovala na pneumatiky a jiné gumové součásti do letadel a v rámci pokrytí poptávky otevřela další dvě dodnes fungující továrny.
V rámci poválečné obnovy bylo roku 1952 ředitelství společnosti přemístěno z Yokohamy do Tokia. O dva roky později došlo na výrobu bezdušových pneumatik. Roku 1957 se stala Yokohama první japonskou gumárnou, která používala syntetický kaučuk. Období 60. a 70. let bylo érou četných organizačních změn a snah o expanzi na zahraniční trhy. S tím roku 1963 přichází i změna oficiálního názvu na The YOKOHAMA Rubber Co., Ltd. V této době také nastoupily na scénu radiální pneumatiky, nejprve pro osobní vozy, za dva roky i pro nákladní. Poslední desetiletí jsou potom ve znamení rozšiřování svého působiště do všech koutů světa, otevírání nových poboček apod. V současné době se značka prezentuje hlavně jako dodavatel pneumatik pro Mistrovství světa WTCC cestovních vozů.
Kupte si pneumatiky za skvělou cenu na www.pneumatiky.cz!
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.