4 mýty o pneumatikách a bezpečnosti na silnici
Většina lidí sama sebe za volantem považuje za nadprůměrného řidiče, i když to z logiky věci nemůže být nikdy pravda. Ale i skutečně dobří řidiči někdy věří scestným mýtům o řízení, údržbě vozidla nebo pneumatikách.
Přinášíme vám přehled 4 nejčastějších omylů spojených s provozem automobilu, věřili jste některému z nich?
# 1 Není potřeba na kolech střídat pneumatiky
Přezouvání pneumatik z jednoho kola na druhé je záležitost, o které většina řidičů ví, ale málokdo ji skutečně dodržuje. Někteří to považují za zbytečné, někteří dokonce za nebezpečné. Ale opak je pravdou. Střídáním pneumatik prodloužíte jejich životnost a zlepšíte bezpečnost jízdy.
Každá pneumatika se totiž opotřebovává v jiných místech a jinak rychle v závislosti na kole, na kterém je umístěná. Prostřídání gum na autě pomůže opotřebení vyrovnat a prodlouží životnost pneumatik.
Nic však netrvá věčně, a tak dřív nebo později svoje oblíbené pneu Michelin nebo Barum stejně budete muset vyměnit za nové.
# 2 Prudké brzdění je dobrým testem brzd
Pokud to okolnosti vyžadují, každé auto dokáže náhle prudce zabrzdit. Ale nemělo by se tak dít častěji, než je nutné. Prudké brzdění na semaforech a stopkách totiž ve skutečnosti způsobuje rychlejší opotřebení brzdného systému i pneumatik.
Správné brzdění by mělo vycházet z předvídání dopravní situace a postupného zpomalování. Díky tomu budou vaše brzdy i pneumatiky připraveny, až nastane skutečně krizová situace.
# 3 Klimatizace pomáhá koncentraci
Jeden z nejrozšířenějších (a také nejnebezpečnějších) mýtů tvrdí, že naplno puštěná klimatizace pomůže překonat únavu a udržet pozornost. Jistě, třicetistupňová vedra řidičskému komfortu nijak nepřispívají a snížení teploty na únosnou míru je žádoucí. Chlad ale rozhodně nezabrání mikrospánku ani nedodá chybějící energii.
Pokud jste unavení a nedokážete se soustředit, dejte si radši na 20 minut šlofíka nebo si udělejte aspoň krátkou přestávku s občerstvením. Těch pár minut za bezpečnou cestu domů stojí.
Chladnější vzduch únavu, ospalost a nesoustředěnost rozhodně nevyřeší.
# 4 Kontrolovat pneumatiky je zbytečné
Další velice nebezpečný mýtus tvrdí, že na údržbě a kontrole pneumatik tolik nezáleží. To se ale týká především mladších a méně zkušených řidičů, mazáci a profesionální řidiči dobře chápou význam pravidelných kontrol pneu i volbu vhodného a prověřeného výrobce pneumatik.
Pravidelná kontrola pneumatik zahrnuje nejen kontrolu poškození nebo nahuštění, ale také zjištění hloubky dezénu. Zákonné minimum u letních pneu je 1,6 mm.
Existuje vícero způsobů, jak dohlédnout na stav svých pneumatik. Od zběžné kontroly procházkou kolem auta přes vlastnoruční kontrolu nahuštění a hloubky dezénu až po návštěvu pneuservisu. V každém případě není radno stav pneu podceňovat, bezpečná jízda by měla být vždy na prvním místě.
Článek 4 mýty o pneumatikách a bezpečnosti na silnici byl publikován 29. srpna 2017 v 20.45 v rubrice PR články. Autorem článku je Inzerce. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Prémiové = bezpečné pneu 25.10.2017 00.00
- CEAT - pneu z Indie 04.03.2011 00.00
- Zima končí. Potřebujete nové pneu? 10.03.2015 21.45
- Výměna pneu: Každý to zvládne i doma 31.10.2020 00.00
- Nové pneu potřebují i stavební stroje 22.03.2018 22.15
Top 10
- Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- Hustění pneumatik: Jak na to?
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Continental má pneumatiku, která využívá staré PET lahve
- Tigar: Srbská šelma v českých pneuservisech
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Dębica Frigo 2: Novinka, která při testu v Alpách uspěla
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.