4 mýty o pneumatikách a bezpečnosti na silnici

4 mýty o pneumatikách a bezpečnosti na silnici

Většina lidí sama sebe za volantem považuje za nadprůměrného řidiče, i když to z logiky věci nemůže být nikdy pravda. Ale i skutečně dobří řidiči někdy věří scestným mýtům o řízení, údržbě vozidla nebo pneumatikách.

Přinášíme vám přehled 4 nejčastějších omylů spojených s provozem automobilu, věřili jste některému z nich?

# 1 Není potřeba na kolech střídat pneumatiky

Přezouvání pneumatik z jednoho kola na druhé je záležitost, o které většina řidičů ví, ale málokdo ji skutečně dodržuje. Někteří to považují za zbytečné, někteří dokonce za nebezpečné. Ale opak je pravdou. Střídáním pneumatik prodloužíte jejich životnost a zlepšíte bezpečnost jízdy.

Každá pneumatika se totiž opotřebovává v jiných místech a jinak rychle v závislosti na kole, na kterém je umístěná. Prostřídání gum na autě pomůže opotřebení vyrovnat a prodlouží životnost pneumatik.

Nic však netrvá věčně, a tak dřív nebo později svoje oblíbené pneu Michelin nebo Barum stejně budete muset vyměnit za nové.

# 2 Prudké brzdění je dobrým testem brzd

Pokud to okolnosti vyžadují, každé auto dokáže náhle prudce zabrzdit. Ale nemělo by se tak dít častěji, než je nutné. Prudké brzdění na semaforech a stopkách totiž ve skutečnosti způsobuje rychlejší opotřebení brzdného systému i pneumatik.

Správné brzdění by mělo vycházet z předvídání dopravní situace a postupného zpomalování. Díky tomu budou vaše brzdy i pneumatiky připraveny, až nastane skutečně krizová situace.

# 3 Klimatizace pomáhá koncentraci

Jeden z nejrozšířenějších (a také nejnebezpečnějších) mýtů tvrdí, že naplno puštěná klimatizace pomůže překonat únavu a udržet pozornost. Jistě, třicetistupňová vedra řidičskému komfortu nijak nepřispívají a snížení teploty na únosnou míru je žádoucí. Chlad ale rozhodně nezabrání mikrospánku ani nedodá chybějící energii.

Pokud jste unavení a nedokážete se soustředit, dejte si radši na 20 minut šlofíka nebo si udělejte aspoň krátkou přestávku s občerstvením. Těch pár minut za bezpečnou cestu domů stojí.

foto: pixabay.comfoto: pixabay.com

Chladnější vzduch únavu, ospalost a nesoustředěnost rozhodně nevyřeší.

# 4 Kontrolovat pneumatiky je zbytečné

Další velice nebezpečný mýtus tvrdí, že na údržbě a kontrole pneumatik tolik nezáleží. To se ale týká především mladších a méně zkušených řidičů, mazáci a profesionální řidiči dobře chápou význam pravidelných kontrol pneu i volbu vhodného a prověřeného výrobce pneumatik.

foto: pixabay.comfoto: pixabay.com

Pravidelná kontrola pneumatik zahrnuje nejen kontrolu poškození nebo nahuštění, ale také zjištění hloubky dezénu. Zákonné minimum u letních pneu je 1,6 mm.

Existuje vícero způsobů, jak dohlédnout na stav svých pneumatik. Od zběžné kontroly procházkou kolem auta přes vlastnoruční kontrolu nahuštění a hloubky dezénu až po návštěvu pneuservisu. V každém případě není radno stav pneu podceňovat, bezpečná jízda by měla být vždy na prvním místě.

Článek 4 mýty o pneumatikách a bezpečnosti na silnici byl publikován 29. srpna 2017 v 20.45 v rubrice PR články. Autorem článku je Inzerce. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...