Tomket: Nový hráč s českými kořeny

Tagy:  Tomket, e-shop, český výrobce, produkce, Tomket Eco, Tomket Sport, Tomket Van

Sponzorované odkazy:

Tomket: Nový hráč s českými kořeny

Začátkem letošního roku se objevila na českém trhu nová značka pneumatik. Mnoho motoristů zaznamenalo reklamní kampaň a zatímco z rádiové reklamy není úplně jasné, jak se vlastně nový název píše, billboardy pomohou.

V podstatě česká

Nejen patrioty zaujme, že pneumatiky Tomket jsou ve své podstatě české pneumatiky, vyrábět se však budou v blíže nespecifikovaných gumárenských továrnách zahraničí, kvalita by však měla být na vysoké úrovni. Jedná se totiž o high performance pneumatik, které by měly nabízet skvělý poměr mezi kvalitou a cenou.

Za vznikem značky stojí největší český e-shop prodávající pneumatiky. Klíčový tržní podíl obchodu ve střední a východní Evropě poodhaluje, pro které zákazníky bude pneumatika primárně určena. Nicméně s univerzální evropskou homologací se mohou prodávat po celém starém kontinentu.

Zatím „jen“ tři vzorky

Tomket aktuálně nabízí tři dezény – jeden je pro užitkové automobily a dva pak pro osobní vozy. Jak název napovídá, model ECO je určen pro vozy nižší střední třídy a cílí na ekonomicky založené řidiče. Podle výrobce nabízí nízký valivý odpor, což trochu rozporuje hodnocení C na EU štítku, a vysokou výdrž. Asymetrický dezén působí konvenčně, dominují mu tři obvodové drážky a díky nijak vysokému počtu příčných drážek je středové žebro tuhé, což zlepšuje trakci i stabilitu. Pevné dezénové bloky v ramenní oblasti nabízí vedle stability i rovnoměrné opotřebení a o co nejlepší odvod vody se starají 3D drážky. Unikátní směs běhounu zaručuje nejen odolnost, ale i elasticitu pneumatiky.

Naopak model SPORT je určen pro svižnější jízdu a podle výrobce snese srovnání s prémiovými značkami. Brzdná dráha na mokru je dle EU štítku na hodnotě B, což je prý to nejlepší při zohlednění perfektních vlastností na suchém povrchu. Dezén nabízí čtyři obvodové drážky, i zde je centrální žebro tuhé, naopak v ramenní oblasti jsou 3D drážky. Efekt je stejný – lepší přilnavost. O stabilitu a rovnoměrné opotřebení se pak starají pevné dezénové bloky.

Zkrátka nepřijdou ani majitelé dodávek, i zde je název pneumatiky s jasným a tentokrát ani nijak nápaditým názvem – jmenuje se Van. Slibuje tiché svezení, vysoký kilometrový výkon a velmi dobré jízdní vlastnosti, zatím je však k dostání pouze v šesti rozměrech. Nicméně nabídka se bude, podobně jako u těch pro osobní vozidla, rozšiřovat.

Dva miliony pneu za pět let?

Internetový magazín auto.idnes.cz uvedl, že podle majitele je reálná výroba kolem dvou milionů pneumatik za první tři roky až pět let. Není to mnoho při uvážení, že se na světě ročně vyrobí 1,3 miliardy pneumatik a jen otrokovická továrna Continental Barum předloni vyrobila 21 milionů pneumatik na osobní auta. Investice do rozjezdu výroby se přitom pohybují v řádu jednotek milionů dolarů.

Logo značky koresponduje s názvem, který zní patřičně dravě. Foto: tomket.comLogo značky koresponduje s názvem, který zní patřičně dravě. Foto: tomket.com

Značka má rovnou i vlastní pneuservis, který se nachází v Praze v obchodním centru Flora. Zde zákazníkům při výměně kol (jakékoliv značky) pneumatiky také umyjí a dají se tu zakoupit i pohledná litá kola. Zbývá jen cena nové značky pneumatik, která bude podle majitele e-shopu příjemným překvapením. Naopak nepřekvapí, že Tomkat již nyní testuje nové modely, které nabídne motoristům pro zimní sezonu 2017/2018.

Článek Tomket: Nový hráč s českými kořeny byl publikován 12. února 2017 v 00.00 v rubrice Informace, Letní pneu a Výrobci. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...