Dunlop Econodrive: Šetří, co to jde

Tagy:  Dunlop Econodrive, úspora, přilnavost, dodávky, ekologie

Sponzorované odkazy:

Dunlop Econodrive: Šetří, co to jde

Výrobce pneumatik Dunlop, který se může chlubit historií 125 let, nestojí stranou, co se inovací týká. Nepřekvapí proto, že se angažuje také v segmentu ekologických pneumatik, Dunlop Econodrive nabízí dlouhý dojezd a nízkou spotřebu paliva.

Tyto letní pneumatiky určené pro vozy širokého spektra od střední třídy až po dodávky mají jednoduchý úkol – zajistit svému majiteli co nejnižší celkové náklady. Proto jsou podle výrobce vhodné nejen pro spořivé řidiče, ale také pro manažery vozových parků. K dosažení tohoto cíle napomáhá směs s nízkou opotřebitelností, která kromě toho nabízí vynikající odolnost a ovladatelnost, stejně tak jako výkon za mokrého počasí.

Letní pneu se (skoro) zimním vzorkem

Může se zdát, že si dezén pneumatiky Dunlop Econodrive v ničem nezadá se zimními pneumatikami – na první pohled vypadá hodně komplikovaně, ostře řezané hrany rozdělují celou plochu na mnoho menších, nicméně pevných a naprosto stejně tvarovaných dezénových bloků. Ani středová obvodová drážka nemá konstantní šířku, ale v celé své délce se mírně rozšiřuje a zužuje. Další dvě obvodové drážky po stranách už jsou ve tvaru blesku a od vnitřní části o vnější části pneumatiky prochází klikatý vzorek, který je poměrně široký a tím evokuje zimní obutí se skvělým záběrem. Design pak doplňují krátké, tenké lamely.

Nepřekvapuje, že čtyř-žebrový vzorek běhounu zajišťuje skvělý výkon na mokré vozovce. Hluboké středové drážky se ve spolupráci s otevřeným dezénem ramen starají o rychlý odvod vody a riziko aquaplaningu je tak eliminováno na naprosté minimum. Ostatně, byla to právě společnost Dunlop, která v roce 1962 „objevila“ aquaplaning a výrazně tím přispěla k bezpečnosti automobilového provozu.

Vše pro úsporu

Kostra pneumatiky Dunlop Econodrive je tuhá a odolná, kromě delší životnost má tato konstrukce výhodu v lepším výkonu při brzdění v ostrých zatáčkách. Zesílené bočnice pak mají rovnou dvojitý efekt, když chrání pneumatiku před poškozením o obrubník (kdo by na něj nikdy nenajel při parkování nebo vyhýbání se protijedoucímu vozidlu) a navíc zlepšují valivý odpor a tím dále zlepšují ekonomiku provozování auta.

Hlavní trumf je ale směs, ta je speciálně vyvinutá s obsahem uhlíkových částic pro vyšší tuhost a menší tření o povrch vozovky. Silikonové částice obsažené ve směsi pomáhají snížit valivý odpor a tím snižují spotřebu paliva. Sečteno a podtrženo, jen díky pneumatikám může řidič ušetřit až stovky korun ročně, navíc to v tomto případě není vykoupeno horšími parametry v oblasti přilnavosti. To ostatně potvrzuje spolupráce Dunlopu s výrobci jako je Porsche, Mercedes-Benz, Audi, BMW, VW nebo Ford.

Vzorek pneumatiky připomíná zimní dezén, jde ale o letní pneu pro dodávky. Foto: www.dunlop.euVzorek pneumatiky připomíná zimní dezén, jde ale o letní pneu pro dodávky. Foto: www.dunlop.eu

Konkurenci lze hledat zejména v sektoru pneumatik pro dodávky, a co se kvality týká, je Dunlop zlatá střední cesta, nebo spíše lepší průměr. Prostě kvalita za nijak astronomickou cenu. Podobné jsou pneumatiky Hankook RA18 Vantra LT nebo Semperit Van Life. I tyto pneumatiky lze (v případě správného rozměru) bez obav nazout i na osobní vůz. Opačně, tedy obouvat vozy pro osobní vozy na dodávku, to ale rozhodně nelze doporučit.

Článek Dunlop Econodrive: Šetří, co to jde byl publikován 12. září 2016 v 00.00 v rubrice Letní pneu a Nákladní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...