Nacházíte se: Úvodní stránka > PR články > Legendární Multicar brázdí silnice dodnes
Víceúčelové „Multikáry“ byly populární již před několika desítkami let a světe div se, vyrábějí se stále. Jaká je jejich historie a co nám mohou nyní nabídnout?
Vozidla německé značky Multicar spatřila světlo světa v roce 1958 s prvním modelem M21 bez volantu i kabiny a ovládáním pomocí pák. Označení znamenalo užitečnou hmotnost 2 tuny a 1. typovou řadu. Následující M22 měl již volant a kabinu pro řidiče. Řada M25 se setkala s největším úspěchem. Postupně bylo vyrobeno mnoho dalších modelů a ty přibývají dodnes. Značka spadá pod společnost Hako zabývající se úklidovými stroji, se kterými sdílí řadu znaků a komponentů, což určitě není na škodu.
V Čechách je pod pojmem „Multikára“ známo vozidlo M25, se kterým se lze setkat i dnes. Od začátku s u těchto vozidel sázelo na jejich multifunkčnost a vysokou nosnost, která je jedinečně zkombinována s jednoduchostí konstrukce a úsporným motorem. Je to vozidlo s variabilním využitím a sympatickými rozměry, které se mezi ostatními neztratí, a zaparkujete ho skoro všude.
Aktuálně se vyrobí přibližně 7 „multikár“ denně, v dobách největší slávy to bylo až 40. O úspěchu svědčí i fakt, že řada firem s podobným záměrem vyrábět malá užitková nákladní vozidla postupně ztroskotala, kdežto Multicar je pojmem do dnešního dne. Nejoblíbenějším využitím je pomoc komunálních službách. K dispozici je až 300 druhů nástaveb pro letní i zimní provoz s maximální mobilitou.
Nejen variabilita nástaveb, ale i úsporný provoz a jednoduchá ovladatelnost jsou důvodem, proč si pořídit Multicar i v dnešní době, třeba v podobě modelu M27 nebo M31. Stavebnicové schéma má dlouhou životnost a není snad činnost, pro kterou byste v komunálních službách nemohli „multikáru“ použít.
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.