Matador HR 4: Nové pneu pro kamiony

Tagy:  Matador, kamiony, M + S, zimní pneumatiky, spedice

Sponzorované odkazy:

Matador HR 4: Nové pneu pro kamiony

Slovenský výrobce Matador přichází s novou generací nákladních pneumatik. Modely F HR 4 a D HR 4 nabízí zvýšený kilometrový výkon a sníženou spotřebu paliva. Přesně pro dnešní potřeby dopravy na regionálních i mezinárodních trasách.

Pneumatiky F HR 4 jsou určené na přední nápravu. Oproti předchůdci se dočkaly nové směsi běhounu, nového vzorku a také speciální technologie lamely profilu pneumatik. Nabízí vysoký kilometrový výkon, lepší vlastnosti na mokré vozovce a silnou stránkou je rovněž ovladatelnost. Díky označení M & S je lze považovat za zimní obutí. To je důležité nejen pro bezpečnost provozu, ale také pro případnou policejní kontrolu, třebaže podle zákona jsou povinné pouze na hnacích nápravách.

Pro nazutí na hnací nápravu je určen model D HR 4, který kromě vysokého kilometrového výkonu nabízí lepší záběr a vyšší odolnost, tedy naprosto klíčové vlastnosti pro úspěšnost pneumatiky. Pro dosažení těchto benefitů byl optimalizován dezén pneumatiky, stejně tak jako kord nárazníku pneumatiky. Vývojáři zapracovali také na rovnoměrném opotřebování celé pneumatiky. Kromě označení M & S má tato pneumatika také symbol sněhové vločky.

Podrobnější pohled na technologické benefity odhalí novou vnitřní gumu, která snižuje průnik plynů až o padesát procent a prodlužuje zachování správného hustění pro lepší odolnost a protektorovatelnost pneumatiky. Pomáhá také ocelová patní výztuha. Kompaktně vyztužené patky s vysokou hustotou vláken zvyšují odolnost. Výsledkem je minimalizace možnosti deformace bočnic a menší únavu materiálu. Obě pneumatiky lze prořezávat, Matador dokonce na webu uvádí návod, jak na to.

M & S? Ideální pro kamiony

Je zodpovědné obouvat během zimních měsíců na kamion zimní pneumatiky nebo alespoň obutí s označením M + S (mud + snow, tedy bláto a sníh), pochopitelně s dostatečně hlubokým vzorkem. Kamiony obuté na letních pneumatikách na sněhu totiž s jistotou uvíznou v kopcích a pak kompletně blokují dopravu. Zejména v horách je to častý obrázek. Zrovna provozovatelé i řidiči v horách si toto nebezpečí lépe uvědomují a většinou se na zimní pneumatiky zaměřují. Potíže mívají nejčastěji kamiony, které jezdí v nížinách a do vyšších poloh se vydají spíše výjimečně.

Nová Matador HR 4 nabízí delší životnost a lze je používat celý rok. Foto: www.matador.skNová Matador HR 4 nabízí delší životnost a lze je používat celý rok. Foto: www.matador.sk

Pneumatiky M + S se zdají ideálním kompromisem – letní jsou na sněhu nepoužitelné, zimní jsou zase hodně drahé a na suchu se rychle opotřebují. Běžnou praxí je tak celý rok používat univerzální pneumatiky s tímto označením a nepřezouvat. Přesně toto řešení preferuje naprostá většina spedičních firem podnikající na českém území. U zahračniční dopravy je to často i nejrozumnější řešení – v létě se jezdí na sever, v zimě naopak na jih a podmínky na cestách jsou pak velmi odlišné v rozmezí několika hodin. Na návěsu pak může být obuty letní pneumatiky i v zimě, povinnost přezouvat se týká pouze aut pod 3,5 tuny. Dopravci mají naopak povinnost vozit větší výbavu, ale to už by bylo na samostatný článek.

Pneumatiky pro kamiony samozřejmě vyrábí i mnoho dalších firem, za všechny zmiňme například Firestone, Vredestein nebo Goodyear.

Článek Matador HR 4: Nové pneu pro kamiony byl publikován 19. ledna 2016 v 00.00 v rubrice Informace, Letní pneu, Nákladní pneu a Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...