I pneu z e-shopu lze reklamovat

Tagy:  reklamace pneu, dárek, výměna, e-shop, nespokojenost

Sponzorované odkazy:

I pneu z e-shopu lze reklamovat

Stále více lidí preferuje nákup na internetu. Tímto způsobem se dá nakoupit snad všechno, výhodou je pohodlnost, úspora času a v neposlední řadě i peněz. Pneumatiky přes internet kupují tisíce řidičů a jejich počet stále roste, dělá už téměř polovinu. Ne vždy se ale kupující trefí do vkusu obdarovaného, jindy se vyskytne nečekaný problém. Co tedy dělat, pokud pneumatiky koupené přes internet prostě musí z garáže pryč?

Do 14 dní bez problémů

I když nakupující přes internet nemá možnost si pneumatiky „osahat“ a rozhoduje se pouze podle fotografií a případně i popisu od výrobce, nemusí se obávat. Podle zákona může cokoliv koupené přes e-shop do čtrnácti dní vrátit i bez udání důvodu. Zrovna u pneumatik to ale není příliš obvyklé – musí sedět rozměry, a co se týká konkrétní značky nebo přímo vzorku, běžný řidič jen těžko pozná pohledem, jak je dobrý. A konec konců, přes obrazovku vidí totéž, co v pneuservisu. Naopak, i konzervativní řidiči nakupující v pneuservisu si často najdou informace o daném dezénu na internetu.

Co ale dělat, když jste 14 dní propásli? Některé obchody jsou vstřícné a tuto dobu prodlužují třeba až na 30 dní, během kterých lze nevyhovující zboží vrátit. Samozřejmě nesmí být pneumatiky nijak poškozené nebo jinak znehodnocené. Kromě výměny zboží lze žádat i vrácení peněz.

Reklamace není příjemná, ale…

Jiná situace nastává, když se řidiči pneumatiky zalíbily, začal je používat a problémy se objevily až později (třebaže jsou reklamace v této oblasti spíše výjimečnou záležitostí). Nejjednodušší je samozřejmě reklamovat zboží osobně na některé z poboček prodejce. Některé internetové obchody pak umožňují řešení reklamace přes e-mail nebo telefon s následným vyplněním reklamačního formuláře (vyplňuje se mimo jiné značka vozu, počet kilometrů nebo i pozice pneumatiky na vozidle), což je pořád ještě celkem komfortní možnost.

Zůstává jen otázka, jak pneumatiky fyzicky dopravit zpět prodejci. Pokud není v blízkosti provozovna internetového obchodu nebo pobočka, musí pneumatiky zabalit a poté je spolu s reklamačním protokolem a průvodním dopisem poslat zpět. Poštovné přitom platí prodejce a to i v případě, kdy je reklamace zamítnuta. Nicméně je třeba být opatrný a zvolit tu nejlevnější možnost – ze zákona má prodejce povinnost jen uhradit nejnižší možné náklady a tak je třeba si zjistit, jestli je levnější pošta nebo nějaká z přepravních společností.

I zde jsou dané lhůty – obchodník musí podle zákona reklamaci převzít a do třiceti dnů rozhodnout o jejím výsledku, který musí zákazníkovi sdělit. Opravy pneumatik zde příliš nepřichází v úvahu, proto se nebudeme zmiňovat o třech uznaných reklamacích. Nicméně v případě neodstranitelné vady si může zákazník vybrat, jestli chce nový výrobek nebo vrátit peníze.

Koupit pneumatiky přes internet je moderní, pohodlné a také levné. Foto: www.bridgestone.czKoupit pneumatiky přes internet je moderní, pohodlné a také levné. Foto: www.bridgestone.cz

S trochou nadsázky se vyplatí, pokud se nějaká závada projeví v prvních šesti měsících. Podle občanského zákoníku se totiž má v tomto případě za to, že existovala již v době převzetí věci. V tomto případě nemusí zákazník dokazovat prodavači, že škodu nezpůsobil on sám, ale naopak prodavač musí zákazníkovi dokázat, že se nechoval v souladu s návodem. Většinou nemá jak a tak musí reklamaci uznat.

Článek I pneu z e-shopu lze reklamovat byl publikován 20. ledna 2017 v 00.00 v rubrice Informace. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...