Marangoni: Od protektorů k vlastním pneu

Tagy:  Marangoni, drift, závody, okrhy, tuning, dívky, protektory, spalovna, off road, SUV, 4x4

Sponzorované odkazy:

Marangoni: Od protektorů k vlastním pneu

Mezi řidiči obecně vcelku neznámá, ne však pro vyznavače off-roadů či protektorů. Taková je italská značka pneumatik Marangoni s více než padesátiletou tradicí. Je poněkud pikantní, že začínala s výrobou protektorů a v 80. letech postavila vlastní spalovnu.

Historie značka sahá až do roku 1945, kdy zakladatel firmy Mario Marangoni protektoroval v dílně v Rovereto Corso Bettini pneumatiky. O deset let později proběhlo přemístění „podniku“ na náměstí Piazza Macallé a o dva roky později byly založena společnost Maragoni Fratelli.

Zlom přišel v roce 1959, kdy Mario Marangoni založil v italském Roveretu hned několik společností: Marangoni Pneumatici SpA (výroba pneumatik), Marangoni Meccanica SpA (stroje pro výrobu pneumatik) a Pneumarket SpA (marketing).

Roku 1969 došlo k otevření nového závodu ve Via del Garda, účelem bylo zahájení protektorování pneumatik na průmyslové úrovni. V roce 1973 se výzkumníci značky začali zabývat myšlenou studeného procesu protektorování pneumatik a po čtyřech letech přišla poprvé na řadu otázky výroby vlastních pneumatik. K tomu ale došlo až v roce 1986. V osmdesátých létech rovněž vznikla spalovna, kde staré pneumatiky končí a mění se v elektrickou energii.

Dnes patří Marangoni mezi padesátku největších výrobců na světě a svým portfoliem dokáže uspokojit nejen náročné uživatele, hledající nekompromisní jízdní vlastnosti s italským designem, ale také vyznavače off-roadů s vozy kategorie SUV nebo 4×4. „Příběh Marangoni je naplněn nepřetržitou sérii nápadů a inovací, patentů, které zvýšily úroveň kvality našich pneumatik a jejich technologií na nejvyšší úrovni,“ uvádí výrobce na své internetové stránce.

Růst v novém miléniu

Za posledních deset let společnost roste, založila nové pobočky v Brazílii, v Tenesee (Severní Amerika), ale zejména v oblastech s velkým potenciálem jako je Šangaj a Srí Lanka. Během nového tisíciletí také vzniklo nové sídlo v Roveretu a bylo založeno Pokročilé výzkumné a vývojové centrum.

Výrobce myslí i na ekologii a proto se snaží navrhovat pneumatiky s minimálním valivým odporem. To přináší úspory paliva. Dalším znakem trvale udržitelného rozvoje je vyloučení aromatických olejů z výroby. A koneckonců, když pneumatiky doslouží, lze je poslat do spalovny společnosti Maragoni a vyrobit z nich energii. Však také podnik dosáhl na certifikaci EMAS.

Závody, drift a tuning

Značka se angažuje rovněž v motorsportu, kde jednoznačně preferuje závody na okruzích. V roce 2008 byla partnerem závodu 24 hodin na Nürburgringu a „obouvá“ několik sportovních závodních aut známých jako „placka“.A to v rámci závodů do vrchu či trofeje juniorů. Kromě toho značka podporovala pohárové závody vozů Nissan 350Z (2007) a Mazda RX8 (2006).

Dívky a tuning – to prostě patří k sobě. Foto: http://tyre.marangoni.com/Dívky a tuning – to prostě patří k sobě. Foto: http://tyre.marangoni.com/

Marangoni se snaží zviditelnit i v oblasti tuningu a divácky vděčných driftech (podpora britského šampionátu a také Andrea Tavoliniho). Právě při ukázkách vyladěných aut má možnost využít k propagaci svých produktů i pohledných dívek. A to motoristy velmi láká.

Kupte si pneumatiky za skvělou cenu na www.pneumatiky.cz!

Článek Marangoni: Od protektorů k vlastním pneu byl publikován 18. června 2012 v 00.00 v rubrice Výrobci. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...