C (Ceat) Formula má zvláštní název, ale není špatná

Tagy:  Ceat Formula, opotřebení, výdrž, aquaplaning, cena, kvalita, Indie, Itálie

Sponzorované odkazy:

C (Ceat) Formula má zvláštní název, ale není špatná

Kdyby se hledala pneumatika s nejzvláštnějším názvem, Ceat Formula by byla žhavým kandidátem. Ani odborné motoristické publikace se totiž nemohou shodnout, jestli je správný název C Formula, C (Ceat) Formula nebo Ceat Formula…

Indický výrobce tak motoristickým novinářům trochu zamotal hlavu, nicméně faktem je, že Ceat spadající pod Pirelli, vyrábí pneumatiky pro nákladní vozy, lehká užitková vozidla, stroje na zemní práce, vysokozdvižné vozíky, traktory, přívěsy, osobní auta, vozy SUV, motocykly, skútry i pro indické rikši. Jedná se o spíše levnější pneumatiky a platí, že o něco nižší cena znamená také o trochu horší kvalitu…

Trumfem opotřebení, horší při aquaplaningu

Pneumatika C (Ceat) Formula je směrovou pneu, po obvodu má dle výrobce širší rozchod a profilování, poněkud netradiční dezén, unikátní běhounovou směs a kladem má být také nylonové pouzdro. Silné stránky pneumatiky by měla být přilnavost při vysoké rychlosti stejně jako vynikající ovladatelnost při vysokých i o poznání nižších rychlostech.

V nezávislém německém testu dTest byly testovány pneumatiky v rozměru 205/55 R16V. C (Ceat) neoslnily, ale ani nepropadly. Získaly hodnocení 54 %, slovy „uspokojivě“. Na mokru jsou dobré v ovladatelnosti, brzdění i ve směrovém vedení, nedaří se jim však při hodnocení aquaplaningu. Na suchu si pak vedly srovnatelně s konkurencí napříč hodnocenými pneu, tedy vcelku dobré.

Nejlepší hodnocení ze všech pneumatik, a to sto procent, získala pneumatika C (Ceat) Formula v hodnocení opotřebení. Výdrž je třeba oproti pneumatice Nexen N8000 dvojnásobná. Dá se tedy říct, že pneumatika C (Ceat) vydrží řidiči nejdéle. Vliv na spotřebu pohonných hmot je také slušný, ale v porovnání s ostatními pneumatikami jen průměr, spíše horší průměr je pak hlučnost. Vnitřní hlučnost je hodnocena kladně, vnější je pak oceněna neutrálně.

Letošní testy německého autoklubu ADAC toto hodnocení stejného rozměru pneumatik jen potvrzují. Velmi dobrá je pneumatika co se týká nízkého opotřebení, dobrá pokud jde o vliv na spotřebu pohonných hmot. Dobré jsou prý i na suchu, ovšem na mokru (zde opět zhoršuje výsledek hodnocení aquaplaningu) a co se hlučnosti týká, jsou však pouze průměrné.

C Ceat Formula vydrží dlouho, před aquaplaningem ale moc nechrání. Foto: www.ceat.inC Ceat Formula vydrží dlouho, před aquaplaningem ale moc nechrání. Foto: www.ceat.in

Dynamický indický trh je slibný

Ceat je indický výrobce a tento dynamicky se rozvíjející automobilový trh nabízí značný potenciál i pro pneumatikáře. Továrny jsou v Indi (v Bombaji a Nashiku) a na Srí Lance. Umístění tedy z hlediska pravděpodobného vývoje trhu takřka ideální. Výrobce však pochází i Itálie a jedná se o zkratku Cavi Electrici Affini Torino. Z Itálie je také pneumatikářský gigant Pirelli, pod nějž Ceat spadá. S pneumatikami Ceat se lze setkat na trzích ve 110 zemích po celém světě.

Pneumatiky C (Ceat) Formula lze sehnat i na českém trhu. Větší výběr je pochopitelně na internetu, ale i v kamenných obchodech mohou být k dostání. Pouze je třeba dát si pozor na malou hříčku od výrobce, stejně – C (Ceat) Formula – pojmenoval také zimní pneumatiky. Je třeba tedy zdůraznit, že chcete C (Ceat) Formula letní, pokud se pro tyto pneumatiky rozhodnete.

Kupte si pneumatiky za skvělou cenu na www.pneumatiky.cz!

Článek C (Ceat) Formula má zvláštní název, ale není špatná byl publikován 10. června 2012 v 00.00 v rubrice Letní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...