Autoklub ČR si posvítil na prémiové pneumatiky

Tagy:  test, zimní pneu, Autoklub ČR, Continental, Goodyear, Michelin, výběr, EU štítky, směrový dezén, prémiové pneu

Sponzorované odkazy:

Autoklub ČR si posvítil na prémiové pneumatiky

Také před zimní sezonou 2016/2017 testoval Autoklub ČR pneumatiky. Tentokrát si vybral pneu renomovaných značek převážně prémiového segmentu. Jedná se vesměs o pneumatiky s nejvyšší kvalitou, ale i cenou.

Mezi testovanými pneumatikami se potvrdily kvality – žádná z nich nepropadla. Podobně jako v minulosti se na prvním místě usadila Continental WinterContact TS860. Na druhém místě se skončila Michelin Alpin 5 a také v testu třetí Dunlop Winter Sport 5 ještě byla hodnocena jako velmi dobrá. Trojice Nokian WR D4, Goodyear Ultra Grip 9 a Bridgestone Blizzak LM 001 jsou dobré a vyloženě chybou nebude ani sáhnout po pneumatikách Hankook i*cept RS2 W452 nebo Pirelli Sottozero 3, které jsou vyhovující.

Continental je na suchu jako doma

Continental boduje zejména na suchém povrchu, hlavně valivým odporem, ten má lepší pouze Dunlop Winter Sport 5, brzdnými vlastnostmi při použití ABS, handlingem a komfortem. Zatímco continentaly při brždění z rychlosti 100 km/h s ABS již stály, auto s goodyeary ještě jelo rychlostí 21,3 km/h. Nepřekvapí, že jsou nejlepší v subjektivním hodnocení suchého handlingu, hned za ní v tomto hodnocení skončily Pirelli Sottozero 3, nejrychlejší při testu na závodním okruhu, které ale ztrácejí body za test na mokrém povrchu a sněhu. Na suchém povrchu bodovaly také pneumatiky Dunlop Winter Sport 5 a Nokian WR D4.

Na mokru kraluje Michelin Alpin 5

Na mokru se jako nejlepší ukázaly Michelin Alpin 5, v celkovém hodnocení byly nejlepší. Pouze co se týká subjektivního hodnocení mokrého handlingu byly lepší continentaly. V hodnocení příčného aquaplaningu a na mokrém okruhu se před Michelin Alpin 5 umístila shodně čtveřice jiných pneumatik, ale konkurence výrazně ztrácí zejména v ABS brzdění a mokrém handlingu. Sečteno a podtrženo, nejslabší z prémiových pneumatik jsou Hankook i*cept RS2 W452 a Pirelli Sottozero 3.

Česká zima, to jsou především mokré silnice. Foto: Martin SingrČeská zima, to jsou především mokré silnice. Foto: Martin Singr

Co se sněhu týče, v souhrnném hodnocení vítězí continentaly, zejména díky brzdění s ABS a akceleraci. Michelin je v těsném závěsu a naopak vítězí v trakci na sněhu. Handling do kopce pohledem čísel zvládá nejlépe Goodyear Ultra Grip 9. A to navzdory tomu, že v subjektivním hodnocení handlingu vedou Goodyear Ultra Grip 9 před Michelin Alpin 5 a Continental WinterContact TS860 jsou až třetí.

Směrové dezény mají zelenou

Autoklub ČR se tentokrát podíval také na správnost údajů na EU štítcích. Ohledně valivého odporu měly všichni výrobci uvedeny pravdivé hodnoty, při měření vnějšího hluku v rychlosti 80 km/h byl nejpřesnější štítek od Continentalu (rozdíl 0,1 dB), na druhém konci stupnice je pak Michelin Alpin 5, ve skutečnosti hlučnější o 4,7 dB oproti štítku.

Test probíhal ve Švýcarském Ulrichen, kde jsou stabilní podmínky a také na polygonu poblíž Hannoveru v Německu. Na vozech VW Golf 1.4 TSI a Audi A3 byly obouvány pneumatiky v rozměrech 205/55 R16 91 H výhradně se směrovými dezény. Výhodou všech těchto vzorků je záběr v rozbředlém sněhu a odvod vody, stejně jako dobré směrové vedení řízené nápravy. Nevýhodou může dle Autoklubu ČR být horší stabilita vozu, slabší boční vedení a vyšší hlučnost.

Článek Autoklub ČR si posvítil na prémiové pneumatiky byl publikován 20. října 2016 v 00.00 v rubrice Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...