Continental CrossContact Extreme E zvládne cokoliv

Tagy:  Continental CrossContact Extreme E, závodní, Extreme E, elektromobil, Continental CrossContact

Sponzorované odkazy:

Continental CrossContact Extreme E zvládne cokoliv

Společnost Continental coby oficiální dodavatel představil pneumatiku, kterou budou letos používat účastníci série závodů Extreme E. Pro běžné řidiče však zatím není.

Pneumatiky s příznačným názvem Continental CrossContact Extreme E vycházejí z UHP pneumatik CrossContact, které jsou určené pro vozy SUV. Podle výrobce poskytuje toto obutí perfektní výkon ve všech klimatických pásmech a na jakémkoli povrchu.

Pneumatiky v závodech jsou vždy vystaveny náročným podmínkám a v seriálu Extreme E to platí minimálně dvojnásob. Obutí aut musí při závodech zvládnout situace jako extrémní akcelerace, vysoké rychlosti a to i v zatáčkách, smyky nebo skoky, to vše výhradně s SUV elektromobilem ODYSSEY 21. Rozměry tohoto vozu z dílny společnosti Spark Racing Technology se sice příliš neliší od běžných vozů kategorie SUV, pod kapotou ale má 550 koní. V kombinaci s hmotností jen 1 650 kilogramů zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za čtyři a půl vteřiny, zároveň zvládá výrazný sklon terénu až pětapadesát stupňů.

Continental uvádí, že závodní pneumatiky CrossContact Extreme E nabízí maximální stabilitu a odolnost i v těch nejnáročnějších podmínkách, jaké panují například v amazonských pralesích nebo na ledovcích v Patagonii. „Svými vlastnostmi překonávají všechny pneumatiky pro osobní automobily, které společnost Continental kdy vyrobila,“ popisuje výrobce a odkazuje na parametry – průměr pneumatiky je 37 palců, šířka 12,5 palce a obouvá se na sedmnáctipalco­vý ráfek.

Běhounová směs byla vyvinutá speciálně pro tuto pneumatiku a dezén nabízí ideální kombinaci záběrových žeber a drážek. Má i zesílenou kostru a během procesu následujícího po vulkanizaci dostává bočnice nevšední barevný design. „Tato pneumatika má navíc v ramenní oblasti zcela nový typ dezénu, který tvoří robustní propojení mezi běhounem a bočnicí,“ vysvětlil Anuj Jain, inženýr z oddělení vývoje pneumatik společnosti Continental.

Motoristé, kteří by si chtěli tyto pneumatiky obout i na svůj vůz, mají minimálně prozatím smůlu. Continental je totiž přesvědčený, že špičkové parametry a výkon pneumatik CrossContact Extreme E nemá v běžném provozu žádné uplatnění. Nicméně jak již bylo naznačeno v úvodu, existuje alternativa, referenčním modelem při vývoji závodní speciálky byl model Continental CrossContact. Tato pneumatika se nabízí pro ráfky o průměru až třiadvacet palců a v šířce až 315 milimetrů. Dovoluje až třistakilometrovou rychlost. „Po technické stránce jsme narazili na výzvu, jak přizpůsobit dezén běhounu, bočnici a celkovou konstrukci vysokým nárokům rozmanitých lokalit, ve kterých se odehrávají závody Extreme E,“ dodal Anuj Jain.

Závody série Extreme E se pojedou bez nadsázky po celém světě, často daleko od civilizace. Konkrétně by měly začít první dubnový víkend v Saúdské Arábii, na konci května by se mělo jet v Senegalu. Následovat bude Grónsko na konci srpna, o dva měsíce později Brazílie a vše skončí uprostřed prosince v další exotické destinaci a názvem Tierra del Fuego.

Pneumatiky Continental CrossContact Extreme E jsou určeny výhradně pro závodní speciály. Foto: www.continental-tires.comPneumatiky Continental CrossContact Extreme E jsou určeny výhradně pro závodní speciály. Foto: www.continental-tires.com Pneumatiky Continental CrossContact Extreme E jsou určeny výhradně pro závodní speciály. Foto: www.continental-tires.com

Článek Continental CrossContact Extreme E zvládne cokoliv byl publikován 28. února 2021 v 00.00 v rubrice Informace. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...