Zimní pneumatiky: Jak to vidí autokluby?

Tagy:  zimní pneumatiky, testování, Autoklub ČR, ADAC, GTÜ, doporučení, Continental, Michelin, Dunlop, Barum

Sponzorované odkazy:

Zimní pneumatiky: Jak to vidí autokluby?

Na mnoha míst Česka budou letos Vánoce na sněhu. To také znamená nutnost mít na voze zimní pneumatiky. Jaké třeba ještě na poslední chvíli koupit poradí souhrn testů autoklubů ve střední Evropě.

Německý autoklub ADAC zkoušel devatenáct modelů v rozměru 205/55 R16 H, což je rozměr pro Škodu Octavia, VW Golf nebo Ford Focus. Zde nejlépe uspěly Continental ContiWinterContact TS 850 a také podstatně levnější Yokohama W.drive V905, na opačném konci, s hodnocením neuspokojivé, končí Avon Ice Touring ST, kterýn se nedařilo na mokru ani sněhu a ledu. Čechy oblíbené pneumatiky Barum Polaris 3 se umístili uprostřed, na desátém místě. Skvělé vlastnosti na sněhu a ledu poukazují na příslušnost ke koncernu Continental, slabší však byly na suchu a mokru, tak typickými pro české zimy.

Ve spolupráci s autokluby Rakouska a Švýcarska pak ADAC otestoval i rozměr 165/70 R14 T (např. pro vozy Škoda Fabia, Ford Fiesta nebo Hyundai i20). Na špici se umístily pneumatiky Goodyear UltraGrip 9, Michelin Alpin A4 a Dunlop Winter Response 2. První dvě pneumatiky skončily shodně na prvním místě ve všech disciplínách a rozhodující by tak mohla být cena, která nahrává francouzské značce. Continental tentokrát skončil překvapivě s hodnocením „uspokojivé“ za Fuldou a Bridgestone, se stejným hodnocením z testu vzešly i Barum Polaris 3. Další oblíbená pneumatika, Matador MP54 Sibir Snow, byla pouze „dostatečná“, nedařilo se jí na mokrém povrchu. Pozor by si motoristé měli dát na pneumatiky Aeolus Snowace AW02, Linglong Green-Max Winter HP a Mentor M200 – všechny byly hodnoceny jako nedostatečné. V posledním případě byla prý výroba pneumatik již zastavena.

Třeba stanice technické kontroly v Německu GTÜ testovaly rozměr 225/50 R17 vhodné zejména pro větší automobily. Na voze BMW řady 3 se ukázalo, že vývoj pneumatik jde neustále dopředu, dobré byly Continental WinterContac TS 850 a Goodyear UltraGrip Performance Gen-1. A co více, s cenou kolem tří tisíc za kus se nejednalo o nejdražší pneumatiky v testu. O málo horší byly známé Dunlop Winter Sport 5, Nokian WR D4 a Michelin Alpin 5. Průměrné byly Pirelli Sottozero3 a Semperit Speed-Grip 2, špatné vlastnosti na mokru přiřkly známku 4 pro Vredestein Wintrac Xtreme S.

Testovali i Češi

Autoklub ČR letos testoval častý rozměr 205/55 R16, jako „velmi dobré“ skončily Continental WinterContact TS 860, Michelin Alpin 5 a Dunlop Winter Sport 5. Zatímco německá pneumatika kralovala na suchu, na mokru měla navrch francouzská. Autoklub ČR se podíval také na údaje uváděné na EU štítcích – informace ohledně valivého odporu byly přesné, hlučnost se však více či méně lišila prakticky u všech.

Pro zimní provoz se radí sáhnout po známých značkách. Foto: Martin SingrPro zimní provoz se radí sáhnout po známých značkách. Foto: Martin Singr

Závěrem lze uvést, že jistotou jsou pneumatiky prémiových značek jako Continental, Michelin nebo Dunlop. Špatnou volbou nebudou ani další známí výrobci Nokian, Goodyear nebo Bridgestone. Pouze průměrem jsou české Barum, nicméně pro běžné motoristy naprosto vyhovují. Je radno vyhnout se pneumatikám s neznámým názvem, často čínského původu. Ušetřených pár stovek za riziko spojené s nepředvídatelnými vlastnostmi rozhodně nestojí.

Článek Zimní pneumatiky: Jak to vidí autokluby? byl publikován 22. prosince 2016 v 00.00 v rubrice Informace a Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...