Test ADAC: S prémiovými pneu nešlápnete vedle

Tagy:  test, ADAC, letní pneu, Pirelli, Dunlop, Bridgestone, Continental, Esa-Tecar, sucho, mokro, hlučnost, výdrž

Sponzorované odkazy:

Test ADAC: S prémiovými pneu nešlápnete vedle

S prvními skutečně jarními dni se na silnici objevuje stále více automobilů. Mnoho motoristů si klade otázku, co obout na svůj automobil a proto přicházejí ke slovu testy, které se snaží vnést do této otázky alespoň trochu jasno.

První test letních pneumatik pro rok 2017 přinesl německý autoklub ADAC. Cílil na rozměr 195/65 R15, který se obouvá na časté vozy Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Ford Focus nebo Renault Megane. Do zkoušení se zapojilo šestnáct dezénů od prémiových až po ekonomické značky. Pozitivní je, že ani jedna z pneumatik neodešla se známkou „nedostatečná“.

Prémiové jsou nejlepší

O první místo se podle všech předpokladů popraly prémiové značky – zvítězila pneumatika Pirelli Cinturato P1 Verde, která měla skvělé výsledky na mokru i na suchu a přesvědčivá byla také životnost. V žádném hodnocení nijak extra nevynikala, ale na druhou stranu ani nepropadla a to se cení. Jedinou nevýhodou tak může být vyšší cena. O nic levnější – ba naopak – jsou ale pneumatiky na druhém až čtvrtém místě.

Zde se usadily precizní japonská Bridgestone Turanza T001 uplatňující know-how z formule 1, tradičně velmi dobrá Continental, tentokrát s modelem PremiumContact 5, který byl nejlepší na mokru a naopak nejlepší obutí na suchu Goodyear EfficientGrip Performance, který navíc bodoval velmi nízkou spotřebou pohonných hmot. Na druhou stranu to byla ale také nejvíce hlučná pneumatika ze všech testovaných.

Esa-Tecar bodovala

Překvapivé bylo páté místo, kde skončila „neznámá“ pneumatika Esa-Tecar Spirit 5 HP, která se v běžné prodejné síti v Česku nedá ani sehnat. Je to zároveň poslední testovaný vzorek s hodnocením „dobrý“. Jedná se o obutí švýcarského výrobce ESA, kterou distribuuje Tecar. Velmi vyvážený profil si podle německého autoklubu v ničem nezadá s prémiovými značkami. Příjemným bonusem je nízká spotřeba paliva.

Šesté skončily Dunlop Sport BluResponse, které byly na suchu vůbec ze všech nejlepší. Body však ztrácely na mokru a ani opotřebení nebylo nijak skvělé. Nižší spotřebu paliva, kterou se pneumatika pyšní, test naopak potvrdil. Poměrně vyvážený vzorek nabízí Nokian Line. Přestože tento výrobce „umí“ zejména zimní pneumatiky, i letní směsi má na solidní úrovni a tento vzorek pro rychlé vozy to jen potvrzuje, nevýhodou je mírně vyšší hlučnost oproti konkurenci. Jen o málo horší pak byly Vredestein Sportrac 5, která nabízí vyvážné vlastnosti na různém povrchu, vynikají zejména ve výdrži a také mají pozitivní vliv na spotřebu, i když zde jsou „pouze“ lepší průměr.

Letní pneumatiky musí obstát nejen na suchu, ale hlavně na vodě. Foto: Martin SingrLetní pneumatiky musí obstát nejen na suchu, ale hlavně na vodě. Foto: Martin Singr

Dále se pak seřadila pětice značně různorodých pneumatik se stejným hodnocením: ekologické Kumho Ecowing ES01 KH27, ekonomické Semperit Comfort-Life 2, prémiové Michelin Energy Saver+ (ty jsou co do životnosti skutečně excelentní), „neznámé“ Aelus PrecisionAce 2 AH03 a v Česku celkem oblíbené Sava Intensa HP.

Žebříček pak uzavírají méně známé značky – Hankook Ventus Prime 3 K125, vysoce výkonné Maxxis Premitra HP5 se slabší životností a GT Radial Champiro FE1, které jako jediné dostaly zejména kvůli výsledkům na mokrém povrchu hodnocení „dostatečné“.

Článek Test ADAC: S prémiovými pneu nešlápnete vedle byl publikován 17. března 2017 v 00.00 v rubrice Letní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...