Nacházíte se: Úvodní stránka > Zimní pneu > Nexen Winguard Snow´G WH2: Přilnavost nad zlato
Sponzorované odkazy:
Ambiciózní hráč na poli pneumatikářů nabízí pro zimní podmínky hned několik modelů včetně bohaté nabídky pneumatik s hřeby. Nicméně v sortimentu jihokorejského výrobce si vybere i český motorista, který nechce mít problémy se zákonem. Velmi slibně vypadá model Winguard Snow´G WH2 pro osobní vozy.
Hlavními charakteristickými rysy pneumatiky je zdokonalená ovladatelnost a brzdné vlastnosti na sněhu, vynikající odolnost proti aquaplaningu a výrobce si chválí také lepší výkon na zasněžené vozovce, než tomu bylo u předchozího modelu. Pro patrioty je pozitivní, že tyto pneumatiky se budou zanedlouho vyrábět v Česku – první továrna Nexenu mimo Asii by měla vyrůst nedaleko Žatce v Ústeckém kraji. Nicméně obrovské obliby, jaké se těší Barum, značka zřejmě nedosáhne.
Pneumatika má celkem konvenční šípový dezén, drážky s optimalizovanou hloubkou sbíhající se ke středu ve tvaru písmene V protínají dvě široké obvodové drážky. Tento systém propojených drážek podle Nexenu výrazně pomáhá odvodu vody na mokrém povrchu. Zřetelným rysem jsou klikatící se 3D drážky s ostřeji řezanými hranami. To poskytuje lepší záběr na jakémkoliv kluzkém povrchu, zatímco masivní bloky poskytují dostatečnou oporu pro ovladatelnost a brzdný výkon. Mimochodem, počet bloků je o 20 % vyšší než u běžných pneumatik, aby byla zaručena lepší trakce. Průměrná pneumatika má 60 dezénových bloků, Nexen Winguard Snow´G WH2 rovnou sedmdesátku.
Ve střední oblasti je pneumatika opatřena tzv. „duálním Z vzorem“ a dále protkán nespočtem tenkých lamel a drážek, nechybí ani tenké klikaté drážky prolínající se napříč pneumatikou zleva doprava (pro lepší vlastnosti na kluzkém povrchu) a kulaté důlky (pro lepší komfort), zatímco v ramenní oblasti jsou již jen již zmíněné široké drážky začínající ve středu pneumatiky a mikroskopicky tenké klikaté lamely. Pohled na pneumatiku z boku pak nabízí i trochu té estetiky. Mimochodem, bočnice jsou robustnější, což zajišťuje lepší ochranu proti proražení a také jistější chování v zatáčkách.
Nová technologie OCCS (Optimized Carcass Contour System) minimalizuje deformace pneumatiky při vysokém počtu otočení a tak se s ní motorista nemusí bát ani svižnější jízdy. Pokročilé brzdné funkce s technologií OBCS (optimized Best Contour System) pak nabízí lepší přilnavost a optimálnější rozložení tlaku. Běhounová směs obsahující nano částice, funkční polymery a siliku pak dále pomáhá vlastnostem na mokré a zasněžené vozovce.
Nexen není mezi českými motoristy příliš známou značkou, ačkoliv se v Česku již staví první evropská továrna. Podle Hospodářských novin by značka mohla vytvořit až dva tisíce pracovních míst a investovat až 20 miliard korun. Značka rovněž podporuje kulturu, letos sponzorovala 7. Ročník Mezinárodní skladatelské soutěže Antonína Dvořáka, jak informuje globální web společnosti.
Není bez zajímavosti, že z asijských továren vyjíždí vozy Hyundai a Kia právě na pneumatikách Nexen, zatímco v Česku zatím musí Hyundai volit Hankook, případně Continental a Michelin. Před pár lety naopak oznámila spolupráci se značkou Nexen mladoboleslavská škodovka. Modely Rapid a Octavia lze koupit s těmito pneumatikami, je to však jen jeden z dodavatelů v portfoliu čítajícím více než deset výrobců. Nexen však již podepsal smlouvy i s VW, Fiatem, Mitsubishi nebo Chryslerem.
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.