Nacházíte se: Úvodní stránka > Letní pneu > Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: Vše pro bezpečnost
Sponzorované odkazy:
Před pár dny přišel významný americký hráč na pneumatikářském poli Goodyear se třetí generací oblíbené vysoce výkonné pneumatiky (UHP) Eagle F1 Asymmetric. Jak napovídají první testy, pneumatika bude bezpečná a zařadí se na špičku ve své kategorii.
Pneumatika je určená pro vysoce výkonné vozy střední a vyšší třídy. Nabízí vynikající brzdnou dráhu a skvělé manipulační vlastnosti. Díky tomu se jedná o optimální ovladatelnost na suché i mokré vozovce.
Jak již sám název napovídá, pneumatika má asymetrický vzorek. Dezénu dominují čtyři široké obvodové drážky, z nichž jedna – ta na vnější straně – je o něco tenčí. Mezi obvodovými drážkami jsou šikmo umístěny krátké, ale široké lamely, které bezpečně odvádí vodu během jízdy v nepříznivém počasí. Vedle toho je běhoun poset malými kulatými „důlky“, které zvyšují komfort při cestování.
Krátká brzdná dráha je hlavním kladem pneumatiky a to díky Active Braking Technology. Jedná se o inovovaný obrys profilu žeber a bloky běhounu (není plochý, ale konvexní). Vše dohromady funguje tak, že se kontaktní plocha vozovky a pneumatiky při vyšším zatížení, které vzniká při brzdění, zvyšuje a tím se zároveň zkracuje brzdná dráha. Kromě toho pomáhá vysoký počet zářezů v druhé a třetí řadě dezénových bloků. Tyto zářezy vytváří záběrové hrany, které na mokru „řezají“ vodní film a pneumatika má tak lepší přilnavost za deště.
Další technologií je běhounová směs s přírodními pryskyřicemi s názvem Grip Booster Technology, která umožňuje pneumatice přizpůsobit se nepatrným nerovnostem na vozovce. To spolu se směsí odolnější vysokým teplotám znamená jistější ovládání vozidla, lepší handling a ještě kratší brzdnou dráhu na suché i mokré vozovce.
Třetí významnou inovací nové generace pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric je Reinforced Construction Technology. Díky nejnovějším zesilujícím materiálům pod pryží spolu s asymetrickým dezénem se podařilo snížit valivý odpor, aniž by byla jakkoliv negativně poznamenána přilnavost. Nižší valivý odpor přitom znamená menší spotřebu a menší opotřebení pneumatik.
Vývoj pneumatiky trval 36 000 hodin jen proto, aby byla pneumatika nejen co nejvíce výkonná, ale také maximálně bezpečná. Více než pět tisíc testů probíhalo v pěti zemích – kromě 3800 zkoušek na testovacích tratích proběhlo dalších 1200 ještě v reálném provozu. Dohromady to dělalo 330 000 kilometrů. Zbývá jen dodat, že tato pneumatika bude k dostání ve 41 velikostech od 17 do 20 palců, samozřejmě nebude chybět RunOnFlat verze.
Segment vysoce výkonných pneumatik je perspektivní trh zejména v Evropě, dle interních prognóz Goodyearu se růst v dalších letech nezastaví. Dle prvních nezávislých testů bude tato pneumatika patřit mezi špičku a tak je třeba hledat alternativy v prémiovém segmentu. Konkurenci pro Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 může být zejména Michelin Pilot Super Sport, Continental Sport Contact 6 nebo Bridgestone Potenza S001.
Sponzorované odkazy:
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.
Pneumag.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.