Autoklub ČR: Jaké letní pneumatiky obstály?

Tagy:  test letních pneu, Autoklub ČR, Continental, Goodyear, Dunlop, Vredestein, Barum

Sponzorované odkazy:

Autoklub ČR: Jaké letní pneumatiky obstály?

Autoklub České republiky také letos otestoval letní pneumatiky, tentokrát v rozměru 225/45 R17 Y, což je obutí například pro Škodu Octavia, na které se také testovalo. Vybral oblíbené nebo z nějakého důvodu známé obutí.

Zjednodušeně lze říct, že při koupi drahé pneumatiky člověk snad nemůže sáhnout vedle. „Cena stále řídí úroveň technologií použitých v pneumatikách,“ uvádí Autoklub ČR a dodává, že pneumatiky pod dva tisíce korun v testovaném rozměru nemusí splňovat očekávání uživatele především na mokru. Kvalita pneumatik má samozřejmě vliv na bezpečnost silničního provozu, ať už jde o nedodržení bezpečné vzdálenosti, nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky nebo nezvládnutí řízení vozidla.

V daném rozměru dosáhla na mokrém povchu výsledku „velmi dobrý“ pouze pneumatika Continental ContiSportContact 5, na suchu se k ní přidaly ještě Dunlop Sport Blueresponse (ty byly dokonce ještě o trochu lepší), Goodyear Efficient Grip Performance a Bridgestone Turanza T001. Kromě japonského zásutpce jsou zmíněné modely také nejlepší pneumatiky z celého testování. Za stupni vítězů skončila domácí Barum Bravuris 3 HM, Bridgestone Turanza T001, GT Radial Champiro HPY, Vredestein Ultrac Sessanta a Nankang Sportnex AS-2.

Vítězové a poražení

Celkové hodnocení „velmi dobrý“ získal pouze vítěz testu, pneumatika Continental ContiSportContact 5, „dobré“ jsou Dunlop Sport Bluresponse a Goodyear Efficient Grip Performance. Jedná se o prověřené značky, s jejchž výběrem neudělá člověk chybu. Zároveň za ně ale také zaplatí nejvíce.

„Vyhovující“ pak jsou pneu Bridgestone Turanza T001, kterí byly velmi dobré na suchém povrchu, na mokru jsou ale srovnatelné s dalším obutím v pořadí, s domácí Barum Bravuris 3 HM. Šesté v pořadí byly GT Radial Champiro HPY s velmi slušnými vlastnostmi na suchu, na mokru ale trochu na ostatní pneumatiky poněkud ztrácí. To jsou naopak pneumatiky, které patří mezi levnější obutí a bodují tak především poměrem cena:kvalita. Nabídka pneumatik je však zejména v ekonomickém segmentu daleko bohatší.

Pouze „dostačující“ jsou dle Autoklubu ČR trochu překvapivě Vredestein Ultrac Sessanta a také mírně kontroverzní pneumatiky Nankang Sportnex AS-2. Je pozitivní, že žádné pneumatiky nedostaly hodnocení „nevyhovující“ a řidiči se tak nemusí obávat o svoji bezpečnost.

Autoklub ČR zjistil transparentní označení EU štítků testovaných pneumatik, co se týká hodnocení valivého odporu. Co více, u dvou pneumatik zjistil test dokonce lepší výsledky než dle štítku a to u Vredesteinu a Barumu. Vůbec nejmenší valivý odpor pak měly pneumatiky Dunlop Sport Bluresponse, jen o trochu horší byly Goodyear Efficient Grip Performance. Co se týká komfortu, pořadí v hodnocení pohodlí téměř kopíruje konečné výsledky, pouze poslední a předposlední pneumatiky si vyměnila místa.

Zimní radši ne

Závěrem ještě Autoklub ČR dodává, že doporučuje používat pneumatiky s nejvíce vyváženými vlastnostmi. Zřejmě netřeba dodávat, že naopak nedoporučuje užívat v letní sezoně zimní pneumatiky s minimální hloubkou dezénu, což je častá praxe mnoha českých motoritů.

Článek Autoklub ČR: Jaké letní pneumatiky obstály? byl publikován 8. dubna 2016 v 00.00 v rubrice Informace, Letní pneu a Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...