Nokian WR D4: Přesná a bezpečná novinka

Tagy:  Nokian WR D4, zimní pneu, novinka 2015/2016, EU štítky, bezpečná, přesná

Sponzorované odkazy:

Nokian WR D4: Přesná a bezpečná novinka

Tradiční skandinávský výrobce známý zejména svým zimním obutím přestavil pro letošní zimu novou generaci bestselleru. Nese název Nokian WR D4 a „ovládá měnící se středoevropské zimní počasí,“ jak uvádí výrobce.

O kvalitách tohoto obutí snad nejlépe svědčí fakt, že se jedná o vůbec první zimní pneumatiku na světě s přilnavostí třídy A (dle EU štítku) na mokré vozovce. Během zimy je bezpečným a vyváženým společníkem. Hlavními dvěma inovacemi přitom jsou drážkovaná lamela Nokian Block Optimized Siping a materiál Nokian Twin Trac Silica.

Poslední roky se během zimy střídají sněhové bouře, prudké deště a suchá období. Nástupce modelu Nokian WR D3, vítěze mnoha srovnávacích testů v motoristických magazínech, představuje to nejlepší ze zkušenosti společnosti Nokian. Struktury a pryžové směsi byly vyladěny v laboratořích a optimalizovány během unikátní zkušební metody prokluzování v rozbředlém sněhu. Testy probíhaly i na sněhu a ledu v arktických podmínkách a stranou pozornosti nezůstalo ani chování na suchu a mokru.

Zdokonalení bestselleru

Vzhledu dezénu dominuje lamela Steering Precision Rib ve středové oblasti, kterou lze cítit při reakci řízení na suchu. Profily masivní středové lamely pak neprotínají celou její šířku, což zlepšuje přesnost řízení. Po obou stranách středové lamely jsou totiž malé a silně drážkované profilované bloky, které jsou vzájemně napojované. Tuhé ovládací bloky se prohlubují směrem do středu.

Systém odvádění rozbředlého sněhu byl inovován a pneumatika je nyní odolnější aquaplaningu než její předchůdkyně. Při sněhové nadílce pak pomůže posilovač pro hluboký sníh – členité fasety na bocích ramenních bloků přilnou lépe k povrchu.

Pryžová směs Nokian Twin Trac Silica kombinuje směs Nokian Hakkapeliitta navrženou pro severskou zimu a směs založenou na silice, která se hodí při mírnějším počasí. Výsledkem je lepší přilnavost, jízdní stabilita a nižší valivý odpor, tedy delší životnost. Pneumatika je díky speciální směsi mezi bočnicí a běhounem rovněž velmi tichá a tím zvyšuje komfort při cestování.

Nokian WR D4 je výjimečně bezpečnou pneumatikou. Foto: nokiantyres.studio.crasman.fiNokian WR D4 je výjimečně bezpečnou pneumatikou. Foto: nokiantyres.studio.crasman.fi

Nokian WR D4 se navíc v několika velikostech může pochlubit třídou A na štítku EU pro pneumatiky. Oproti třídě F, kterou některé konkurenční výrobky disponují, to může být brzdná dráha kratší až 18 metrů. Nokian Block Optimized Siping přináší skvělou přilnavost a jízdní vlastnosti na sněhu, kterou dále zlepšuje nová směs běhounu a drážkovaný profil Nokian Block Optimized Siping použitým ve stylovém profilu běhounu pneumatiky.

Samozřejmostí již je indikátor opotřebení (DSI), který vylepšuje bezpečnost v zimě. Čísla na povrchu pneumatiky indikují hloubku hlavních drážek v milimetrech a s opotřebováváním pneumatiky mizí. Do hloubky čtyř milimetrů zůstává viditelný také symbol sněhové vločky. Do informačního pole si pak může řidič zaznamenat další údaje.

Pneumatika Nokian WR D4 je od podzimu k dostání v širokém spektru velikostí od 14 do 20 palců s rychlostním indexem Q až W. V sortimentu se myslelo na sportovní vozy i hybridy, resp. elektromobily. Nechybí ani verze s technologií Flat Run nebo s přívlastkem XL dovolující nejvyšší možné zatížení. V segmentu zimních pneumatik se může Nokian WR 4D směle měřit s prémiovými pneumatikami Continental, Michelin nebo Pirelli.

Článek Nokian WR D4: Přesná a bezpečná novinka byl publikován 5. ledna 2016 v 00.00 v rubrice Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...