DMACK: Motorsportem k progresivnímu růstu

Tagy:  DMACK, závodní, motorsport, WRC, asfalt, sníh, led, šotolina, progresivní

Sponzorované odkazy:

DMACK: Motorsportem k progresivnímu růstu

Značka DMACK nemá ve světě pneumatik dlouhou tradici, o to aktivnější ale je na poli marketingu. Je bezesporu, že se jedná o jednu z nejrychleji rostoucích značek v tomto odvětví. Angažuje se také v motorsportu a rozhodně nemá malé cíle – hovoří totiž o vavřínech v prestižním Mistrovství světa v rally (WRC), kde je jednoznačně vidět více než jakýkoliv jiný výrobce pneu…

Značka byla založena teprve v roce 2009 a již od počátku se její historie prolíná s motorsportem. O pouhé dva roky později byla vedle Michelinu jediným autorizovaným dodavatelem obutí pro FIA World Rally Championship. V závodech, kde vozy vzhledem podobné těm na silnicích bojují o vteřiny na asfaltu, šotolině, ale i sněhu a ledu získává cenná data o chování pneumatik, které pak uplatňuje při samotné výrobě sériových pneumatik pro běžný provoz.

Třebaže se značka na nižších úrovních účastní automobilových závodů i v jiných formách, rally je prioritou. Během krátkého působení si již připsala několik vítězství v nižších kategoriích závodů Mistrovství světa. Loni dokonce vybojovala titul mistra světa v kategorii WRC 2. Nicméně v minulosti značka nahlédla i do nejprestižnější kategorie, kde spolupracovala mimo jiné s českým jezdcem Martinem Prokopem. Příští rok chce s Ottem Tanäkem a Fordem Fiesta RS WRC udělat další krok dopředu.

Závodní pneumatiky pro všechny

V nabídce firmy pochopitelně nechybí řada pneumatik, které přímo vychází z těch závodních. Kombinace typicky britského dezénu a špičkových technologií dala vzniknout zcela konkurenceschopným vysoce výkonnostním pneumatikám.

V českých podmínkách bude bezesporu nejvíce užitečné zaměřit se na pneumatiky pro asfalt, proto zmiňme model DMT-RC, který je určený právě pro asfalt a přináší vysoký výkon na suchých i mokrých površích. Není jistě překvapením, že dezén vychází z pneumatiky pro WRC s certifikacíDOT a E-mark, které ji opravňují k použití při akcích evropského a světového šampionátu v rally (ERC a WRC). Samozřejmostí je široká nabídka rozměrů, díky níž se tyto pneuamtiky mohou objevit na nejrůznějších vozech. Pneumatika rovněž vyhovuje novým směrnicím FIA (Mezinárodní automobilová federace), které nařizují používat dezény běhounu, jež napomáhají zvýšit bezpečnost při akcích konaných na asfaltových soutěžích.

Nicméně v nabídce je i pneumatika pro led s názvem DMT-ICE, která disponuje vyšší hloubkou dezénu a otevřenými drážkami, jenž se starají o to, že zimní pneumatika určená pro použití na asfaltu, vyniká na sněhu a zledovatělých asfaltových silnicích. V nabídce je i varianta s hřeby, ta je vybavena 200 kovovými hroty. Zejména pro zahraniční starty může najít uplatnění také model DMG+2, poslední evoluční novinka používaná závodníky seriálu WRC. Oproti předchůdci má uzavřenější dezén běhounu a je dostupná v řadě nově vyvinutých směsí.

Neznáte-li logo DMACK, zvykejte si na něj… Foto: www.dmack.czNeznáte-li logo DMACK, zvykejte si na něj… Foto: www.dmack.cz

Pneumatiky DMACK jsou vyvíjeny ve Velké Británii s využitím moderních technologií, třebaže samotná výroba pak probíhá v Číně. Dle zástupců značky se tak děje v souladu se zásadami trvale udržitelného rozvoje, tedy ohleduplně k životnímu prostředí. Pneu značky DMACK již dnes pořídit ve více než sedmdesátce zemí po celém světě, Česko nevyjímaje.

Článek DMACK: Motorsportem k progresivnímu růstu byl publikován 30. listopadu 2015 v 00.00 v rubrice Informace a Výrobci. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...