Matador MP 61 - Adhessa EVO M+S: Solidní kompromis

Tagy:  Matador MP 61 - Adhessa EVO M+S, celoroční, levné, kvalitní, lamely

Sponzorované odkazy:

Matador MP 61 - Adhessa EVO M+S: Solidní kompromis

Celoroční pneumatiky nejsou sice nijak extrémně žádané, nicméně pro příležitostné motoristy se jedná o dobrou volbu. Skvělý poměr ceny a kvality tradičně nabízí slovenský Matador. Celoroční plášť od našich východních sousedů nese název MP 61 Adhessa EVO M+S.

Tato celoroční pneumatika kombinuje vlastnosti zimních a letních pneumatik a poskytne tak odpovídající výkon v horkých letních dnech, při nečekané bouřce i na cestách pokrytých sněhem. V mírných klimatických podmínkách obvyklých ve střední Evropě se stejně žádné extrémy čekat nedají. Při cestování se lze spolehnout na harmonické rozložení a směrování dezénových bloků spolu s hustými lamelami. Cestování může být díky tomu bezpečnější a pohodlnější.

Celoroční provoz je výzva

Konfigurace ramenních bloků byla optimalizována pro náročné požadavky celoročního provozu. Nekompromisní tuhost zvládá přenášet výkon na vozovku při vysokých třecích silách, ke kterým dochází při jízdě po suché vozovce. Když jsou naopak v zimě silnice pod sněhem a ledem, jsou třecí síly nízké a pneumatika dostatečně pružná.

Na mokrém povrchu, tolik typickém pro podzimní i jarní dni, zabezpečuje maximální přilnavost konfigurace vnitřních pásů vzorku. Vlastnosti na mokrém povrchu dále svou konfigurací a objemem zlepšují obvodové drážky. Dodávají totiž dezénu skvělou ovladatelnost a přesnou odezvu na řízení. Riziko aquaplaningu na minimum snižují široké příčné drážky, které fungují i v zimě – na sněhu a sněhové břečce pomáhají záběru, který pak tyto pneumatiky přibližuje zimnímu obutí.

Rovněž podobně jako u zimních dezénů funguje husté rozložení lamel. Zvyšují záběrové a brzdící schopnosti pneumatiky v zimních podmínkách, zejména na zledovatělém povrchu. O ještě lepší pocit bezpečného ovládání vozidla se stará mnoho dodatečných dotykových hran. Ty nejvíc pomáhají na mokrém povrchu. Ve výsledku je tak jízda i komfortnější, protože odvalování pneumatiky snadnější a tím i ještě více tiché. Kromě toho dává nespočet tenkých drážek pneumatice moderní a dravý vzhed.

I samotné lamely prošly vývojem, Matador o nich tvrdí, že ty současné jsou nové generace. Lamely totiž uzavírají jednotlivé dezénové bloky ve všech směrech a tím zvyšují jejich tuhost a účinnost při maximálním výkonu. Ve vysokých rychlostech pomáhá k lepší stabilitě a držení stopy i vodící drážka pneumatiky.

Matador MP 61 – Adhessa EVO M+S se hodí do horkých letních dní i do mrazů. Foto: www.matador.skMatador MP 61 – Adhessa EVO M+S se hodí do horkých letních dní i do mrazů. Foto: www.matador.sk

Poměr ceny a kvality boduje

Pneumatiky Matador patří do ekonomického segmentu a to znamená vynikající poměr ceny a kvality. Kromě velmi výhodné ceny pneumatik je kladem také fakt, že se tyto pneumatiky nemusí přezouvat a tím opět o trochu klesají náklady pro motoristy, kteří by jinak s tímto požadavkem museli zajet do pneuservisu.

Celoroční pneumatiky jsou vždy do jisté míry kompromisem a tak se hodí zejména pro řidiče, kteří jezdí jen krátké vzdálenosti a jen občas. Podle výrobce obutí Matador MP 61 – Adhessa EVO M+S zvolí také motoristé, kteří jezdí po různorodém povrchu především v nížinných oblastech a velkých průmyslových aglomeracích. Právě zde se totiž rychle a nečekaně mění klimatické a jízdní podmínky.

Pneumatiky Matador MP 61 – Adhessa EVO M+S se nabízí v široké rozměrové škále od 13“ do 16“ a rychlostní kategorie je T, tedy 190 km/h a H 210 km/h.

Článek Matador MP 61 - Adhessa EVO M+S: Solidní kompromis byl publikován 9. března 2014 v 00.00 v rubrice Letní pneu a Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...