Pirelli Sottozero 3: Pro výkon (nejen) na sněhu

Tagy:  Pirelli, výkon, zimní, Sottozero, 3, sníh, testy, prémiové pneu

Sponzorované odkazy:

Pirelli Sottozero 3: Pro výkon (nejen) na sněhu

Pro letošní zimu, která je zatím celkem mírná, připravila novinku mimo jiné i italská značka Pirelli. Třetí generace modelu Sottozero maximalizují typické vlastnosti – bezpečnost, ovladatelnost a výkon za všech podmínek, nejlepší jsou přitom na sněhem pokryté vozovce.

Vývojáři v Pirelli spolupracovali s automobilkami i výrobci prémiového originálního vybavení a tak jsou i samotné pneumatiky Pirelli Sottozero 3 volbou pro motoristy, kteří si rádi připlatí za kvalitu. Tato pneumatika je podle výrobce vyvinuta pro novou generaci prémiových automobilů (homologace pro Lamborghini, Maserati, McLaren a Mercedes), která umožňuje řidičům využívat nejlepší možný výkon za všech povětrnostních podmínek.

Tato vysoce výkonná pneumatiky prý podporuje sportovní vlastnosti vozů. Na představení pneumatiky v Seefeldu v Rakousku byl přítomný i ambasador značky, bývalý pilot formule 1 Jean Alesi. Ještě před tím ale pneumatika prošla náročným testováním v zimních podmínkách v Itálii, Rakousku, Švédsku, Finsku a na Novém Zélandu.

Pirelli uvádí, že řada pneumatik Sottozero je mezi motoristy již nějakou dobu nejoblíbenější a nejžádanější. Jak by se dalo očekávat již podle názvu, hlavní charakteristika pneumatik je vysoký výkon na sněhu a v náročných zimních podmínkách, kdy se teploty pohybují kolem nuly. Kvalitu řady Sottozero pak potvrdily testy motoristických časopisů, nicméně třetí generace v testech ADAC ani v dTestu příliš nezářila. Vlastnostmi skončila až za některými pneumatikami z ekonomického segmentu, vysoká cena signalizuje lepší obutí.

Skvělé hlavně na sněhu

Pojďme se nyní podívat na tuto pneumatiku. Design byl optimalizován pro vyšší životnost, které je dosaženo díky dokonalejšímu rozložení tlaku v celé kontaktní ploše. Jedná se o pneumatiku se symetrickým vzorkem. Dezén pneumatiky má dvojité směrové šipky, díky čemuž má pneumatiky vyšší počet bloků a trakce na sněhu je lepší. Právě sníh je silnou stránkou této pneumatiky, bohužel v našich zeměpisných šířkách tyto podmínky nejsou zrovna typické. Širší žlábky ve spolupráci s oblejšími rameny se pak starají o lepší odvod vody a sněhové břečky. Díky tomu je pneumatika skvěle ovladatelná a dříve zastaví na mokré vozovce.

Lamely nové pneumatiky disponují 3D technologií, která se pomalu stává standardem. Tato technologie zvyšuje stabilitu a optimalizuje jízdní stopu, čímž pomáhá lepší ovladatelnosti na suchu. Lamely jsou nyní v dezénu ve vyšší hustotě a to má pozitivní vliv na množství zachyceného sněhu a přilnavost na sněhem pokryté silnici. Adhezní vlastnosti pak zlepšuje i funkční směs běhounu s funkčními polymery, díky které jsou vlastnosti pneumatiky konzistentní v širokém teplotním rozsahu. To znamená lepší výkonnostní charakteristiky, ať už jsou zimní podmínky jakékoliv.

Testování pneumatik ve výkonných vozech probíhalo při skutečně zimních podmínkách. Foto: www.pirelli.comTestování pneumatik ve výkonných vozech probíhalo při skutečně zimních podmínkách. Foto: www.pirelli.com

Pro letošní zimu je pneumatika Pirelli Sottozero 3 celosvětově k dispozici ve velikostech ráfků 16 “až 21″ a 11 rozměrů bude v run-flat verzích, aby motoristé nemuseli mít v náročných podmínkách starosti s výměnou kola. Vzhledem k účelům nepřekvapí, že je pneumatika schválena v rychlostních indexech W, V a H, auta s ní tedy mohou uhánět až rychlostí 270 km/h.

Konkurencí pro Pirelli Sottozero 3 mohou být pneumatiky jako Vredestein Snowtrac 3, Dunlop Winter Response 2 nebo Nokian WR D3. Nicméně podle výsledku testů mohou být lepší volbou i pneumatiky z ekonomického segmentu jako třeba Barum Polaris 3 nebo Sava Eskimo S3+.

Článek Pirelli Sottozero 3: Pro výkon (nejen) na sněhu byl publikován 3. února 2014 v 00.00 v rubrice Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...