Pirelli Scorpion Winter: V zimě do terénu bez obav

Tagy:  Pirelli Scorpion Winter, high-end, zimní, SUV, crossover, test, automobilky

Sponzorované odkazy:

Pirelli Scorpion Winter: V zimě do terénu bez obav

Majitelé velkých aut SUV a crossoverů mají od letošní zimy možnost zkusit novou pneumatiku. A rovnou prémiový model, výrobce Pirelli totiž po třech letech vývoje nabízí nový model s názvem Scorpion Winter.

Zimní pneumatika patří do skupiny Scorpion a podle výrobce se obzvlášť hodí pro high-end segment v kategorii SUV a crossovery. „Cílem je poskytovat majitelům SUV a Crossoverů naprostou kontrolu nad jejich vozy při všech podmínkách. Pneumatika Scorpion Winter je vyvinuta společností Pirelli tak, aby byla zkrácena brzdná dráha za jakýchkoli podmínek, optimalizována trakce na sněhu a zlepšena přesnost řízení,“ uvádí Pirelli.

Lepší než konkurence

A jaké tedy nové pneumatiky jsou? Směrový a symetrický dezén, geometrie modulárního bloku a uspořádání lamel zajišťují rovnoměrné rozložení tlaku na celou pneumatiku, rovněž se optimalizuje a vyváží brzdná síla. Pokud se zaměříme na obvodové drážky, lze zvolit dvoudrážkovou nebo čtyřdrážkovou verzi. Pneumatika má lepší výtlak vody a díky tomu má excelentní brzdění a ovládání za mokra.

Při jízdě zimní krajinou disponují Pirelli Scorpion Winter perfektním ovládáním, především na sněhu. Je to díky specifické trakci, brzdným vlastnostem a vlastnostem při zatáčení. Vzhledem k maximální kontrole a stabilitě na sněhu, v mokrých i suchých podmínkách pomáhá bezpečnosti řidičů i ostatních cestujících.

Pokud se pneumatika srovná s konkurencí v dané kategorii, jsou prý Pirelli Scorpion Winter podle zkoušky TÜV SÜD Automotive (zkušební vozidlo Audi Q5) lepší o několik procent, lhostejno, zda se jedná o brzdění na sněhu, za mokra nebo za sucha. Díky nižšímu valivému odporu mají vozy s touto pneumatikou nižší spotřebu oproti předchozí generaci. Rovněž se snížila vnější i vnitřní hlučnost a prodloužila se životnost.

Pneumatiky jsou v prodeji od podzimu a na evropský trh přichází ve třiatřiceti rozměrech. Jsou k dostání ve velikostech od 16 do 21 palců. V nabídce nechybí verze Run flat, která umožní řidiči dojet na místo, kde pneumatiky bez problémů vymění nebo přímo do pneuservisu.

Spolupráce s automobilkami

Pirelli Scorpion Winter byly vyvinuty díky spolupráci mezi vývojovými inženýry centra Bicocca a vývojovými inženýry pracujícími pro výrobce automobilů. Déle než deset let již probíhá spolupráce s německými značkami Porsche a Mercedes. Jsou však obzvláště vhodné i pro značky AMG, Audi, BMW, Land Rover, Volkswagen a Volvo. Při kooperaci jsou sdílena data, vývojové technologie a řešení, která nejlépe reagují na vývoj referenčních vozů. Pneumatiky Scorpion Winter jsou díky vzájemné spolupráci sjednoceny s nejnovějšími systémy ABS a TC použitými u poslední generace SUV a crossoverů.

Vývoj pneumatik trval tři roky a během nich bylo najeto 300 000 testovacích kilometrů na závodních okruzích i silnicích v Oceánii a v Evropě. Teploty se pohybovaly od – 32 °C ve Švédsku až po + 8 °C, to bylo na závodním okruhu Idiada ve Španělsku. K tomu je nutné připočítat tisíce hodin simulací, při kterých hráli svojí roli nejmodernější dostupné počítačový software. Stejný, jaký je používán také při vývoji ve formuli 1.

Článek Pirelli Scorpion Winter: V zimě do terénu bez obav byl publikován 9. listopadu 2012 v 00.00 v rubrice Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...