Testy pneumatik pomohou řidičům při rozhodování

Tagy:  testy pneu, nezávislé, ADAC, ÖAMTC, AČR, dTest, testovací pilot

Sponzorované odkazy:

Testy pneumatik pomohou řidičům při rozhodování

Pokud shání nové obutí pro svůj vůz zkušený motorista, nedělá mu volba problémy. Už ví, jaké pneumatiky mu vyhovují, jaké ho zklamaly, v jaké cenové relaci pro své potřeby musí hledat a zná i názory kamarádů na konkurenční značku. Co si ale počne motorista, který je v této oblasti laikem? Pro takové řidiče mají testy pneumatik často cenu zlata…

Koneckonců i sami výrobci pneumatik, zejména těch špičkových, doporučují orientovat se na trhu podle nezávislých testů. Takové testy provádí například národní autokluby, mezi nejznámější patří testy německého autoklubu ADAC či rakouského ÖAMTC.

Nevýhodou je, že v těchto testech se tu a tam objeví pneumatika, která se v ČR dá sehnat obtížně nebo vůbec. Pneumatiky ale naštěstí testuje i domácí AČR a ten se orientuje výhradně na to, co je k dispozici na českém trhu.

Nezávislé testy nabízí také německý dTest. Ten funguje na principu, kdy se za zaslání výsledků testů platí a tyto finance pak slouží k provádění dalších testů. Kromě mnoha jiných výrobků jsou zde hodnoceny také pneumatiky.

Určitě není radno dívat se na výsledky testů na webových stránkách výrobce. Tam se většinou objevují jen testy, kde pneumatiky uspěly. Když se jim někde nedařilo, je to taktně zamlčeno. Kromě toho si každý větší výrobce sám testuje své pneumatiky.

Tak jdeme na to!

Jak se tedy takové pneumatiky testují? Ač mají testy letních a zimních (a případně i celoročních) pneu svá specifika, pokusíme se nastínit průběh testů. Úplně nejprve je třeba pneumatiky trochu ojet, aby se z nich odstranil mastný film. Ten je na pneumatikách již z výroby.

Samotné testování pak lze rozdělit na objektivní a subjektivní část. V prvním případě jsou měřeny brzdná dráha na několika površích, akcelerace, hluk a prostě vše, co změřit jde. Všechny testy se u dané pneumatiky opakují a výsledná hodnota, kterou pak vidí motoristi, je průměr z naměřených výsledků.

Své nové pneumatiky zkouší na testovací trati také Continental. Foto: http://www.continental-reifen.deSvé nové pneumatiky zkouší na testovací trati také Continental. Foto: http://www.continental-reifen.de

Pak usedne do vozu zkušený testovací pilot, který musí mít v tu chvíli již prvotřídně připravenou testovací trať. Tento jezdec s mimořádným citem pro vůz pak, aniž by věděl, jakou sadu má na voze, přiděluje body za trakci, odezvu v řízení a ovladatelnost. Toto hodnocení je subjektivní. Aby měl tento řidič jakési vodítko, používá v průběhu testu také tzv. referenční pneumatiky. S tou se pak de facto testované vzorky porovnávají.

Většinou jsou pro testy používány vozy se silnějšími motory, aby se pneumatiky dostaly na svůj limit.

Záleží přitom, jestli jsou testovány pneumatiky pro konkrétní automobilku a model, které jsou „ušité na míru“ danému vozu, nebo se jedná o tzv. aftermarketingové pneumatiky, které musí být do jisté míry univerzální.

Je přitom důležité, aby motorista hledal testy pneumatik právě v „jeho“ rozměru. Protože pneumatika, která je na špici v jednom rozměru nemusí být v jiném rozměru tak přesvědčivá. Rozdíly v pořadí mezi dvěma rozměry jedné pneumatiky nejsou nijak propastné, ale mohou být a bývají.

Inu, internet nabízí nepřeberné množství testů pneumatik a není nic snazšího, než zadat do vyhledavače pneumatiku, o kterou máte zájem a posoudit její přednosti či nevýhody oproti konkurenci.

Článek Testy pneumatik pomohou řidičům při rozhodování byl publikován 9. března 2012 v 00.00 v rubrice Informace. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...