Celoroční pneumatiky? Nebezpečný kompromis

Tagy:  celoroční pneumatiky, bezpečnost, kompromis

Sponzorované odkazy:

Celoroční pneumatiky? Nebezpečný kompromis

Uvažovali jste někdy o celoročních pneumatikách? Snadno je poznáte podle piktogramu na bočnici, ale jízda na nich už tak snadná není – jde pouze o kompromis mezi zimní a letní pneumatikou. Na druhé straně vah jsou ekonomické aspekty a do města celkem ujdou…

Od 1. listopadu loňského roku je povinnost mít na voze zimní pneumatiky, pokud bude na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy. V opačném případě hrozí až dvoutisícová pokuta. Neriskujte tedy nejen finanční sankci, ale hlavně svojí bezpečnost!

Pokud auto využíváte jen příležitostně a zejména v zimě téměř nejezdíte, můžete zvolit celoroční pneumatiky. Je-li totiž pneumatika na bočnici označena písmeny M+S, M S, M/S nebo MS, jsou brány jako vyhovující pro zimní období.

Kapky, sníh, list a slunce

Celoroční pneumatiku ale spíše poznáte podle piktogramu s kapkami, sněhovou vločkou, listem a sluncem. Tento symbol je více než výstižný – pneumatika totiž musí obstát v horkých letních dnech, v podzimních plískanicích i když je teplota pod bodem mrazu.

Je zajímavé, že může být nějaká pneumatika vyhovující v létě i v zimě. Vždyť letní pneumatiky se dělají z jiné směsi než zimní, říkáte si zřejmě. V minulosti prý vznikaly celoroční pneumatiky z letních gum, jen měly jiný vzorek. Byly hlučné, nestabilní a v zimě se na ně nedalo spolehnout, říkají ti, kteří je zkusili.

Podle internetového serveru Barum-pneu.cz neexistuje žádná směs, která by u celoročních pneumatik zajišťovala jízdní vlastnosti, jako mají letní a zimní pneu v daných obdobích. Tyto univerzální pneumatiky také zvyšují spotřebu vozidla a mají kratší životnost. Vždy ale záleží na vozidle, na kterém jsou obuty a na podmínkách, ve kterých jsou používány.

Ostatně do podmínek ČR se celoroční pneumatiky moc nehodí. „Do našich podmínek, co se týče podnebí, se celoroční pneumatiky nedoporučují. Tím pádem i poptávka po těchto pneumatikách není nijak velká,“ potvrzuje Tomáš Glabazňa z Barum-pneu.cz.

Celoroční pneu jsou vhodné do města. Ale i ve městě může motoristy zaskočit sněhová nadílka. Pak radši nevyjíždějte. Foto: Martin SingrCeloroční pneu jsou vhodné do města. Ale i ve městě může motoristy zaskočit sněhová nadílka. Pak radši nevyjíždějte. Foto: Martin Singr

Nejsou jen negativa

Pokud ale přeci, dalo by se tyto gumy doporučit lidem, kteří žijí ve městě a za jeho hranice se moc často nevydávají. Mějte však stále na vědomí, že tyto pneumatiky jsou určeny do vysokých i nízkých teplot, takže jejich vlastnosti nejsou takové jako u speciálních pneumatik.

Celoroční pneumatika má své nesporné výhody. Zejména ekonomické – nemusí se nakupovat dvě sady kol, případně ani platit za přezutí a vyvážení v pneuservisu. Ač jde jen o kompromis mezi zimní a letní pneumatikou, pro městský provoz a provoz v nížinách, tedy v oblastech, kde není sníh moc častý, jsou vcelku oblíbené.

Ale pro řidiče, kteří musí hodně jezdit i v zimě, a třeba i do hor, se rozhodně nehodí. Uvádí se však, že v zimě může být kvalitní celoroční pneumatika (Goodyear, Vredestein nebo Hankook) lepší volbou než levná zimní. Podobné je to v létě – pro standardní jízdu dostačující, pro sportovnější vyžití nevhodné. Celoroční pneumatiky neznámých značek mohou být podle některých testů dokonce nebezpečné, rozhodě se tedy doporučuje takové pneumatiky nekupovat.

Kupte si pneumatiky za skvělou cenu na www.pneumatiky.cz!

Článek Celoroční pneumatiky? Nebezpečný kompromis byl publikován 21. ledna 2012 v 00.00 v rubrice Informace. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...